گرگان - ایرنا - معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان از ارایه خدمات مشاوره ای و هدایت تحصیلی (انتخاب رشته دانشگاه ها) به داوطلبان شاهد و ایثارگر شركت كننده در آزمون سراسری 94، در استان خبر داد.

محمدعلی طالع زاری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: با توجه به اعلام نتایج آزمون سراسری، ارایه خدمات مشاوره ای انتخاب رشته در راستای ادامه تحصیل داوطلبان شاهد و ایثارگر در دانشگاه ها و مراكز آموزش عالی صورت می گیرد.

وی اضافه كرد: معاونت فرهنگی و امور اجتماعی این نهاد اقدام به راه اندازی 9 پایگاه انتخاب رشته تحصیلی در ادارات 9 گانه بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان های گلستان نموده كه 11 مشاور مجرب با این پایگاه ها همكاری دارند.

طالع زاری اضافه كرد: باانتخاب رشته مناسب برای داوطلبان شاهد و ایثارگر، زمینه ورود آنان به دانشگاه ها و مراكز آموزش عالی، شكوفایی، پیشرفت و ترقی در مباحث علمی كشور بیش از پیش محقق خواهد شد.

وی همچنین از بارگذاری نرم افزار انتخاب رشته مجازی ویژه داوطلبان شاهد و ایثارگر كشور در سایت سازمان سنجش خبر داد و تصریح كرد: این نرم افزار برای نخستین بار نصب شده و داوطلبان شاهد و ایثارگر باید قبل از مراجعه به مشاور، یك نسخه از انتخاب رشته مجازی را به همراه داشته باشند.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان یادآور شد: آندسته از داوطلبان شاهد و ایثارگر كه سهمیه آنان در فرم انتخاب رشته، 'سهمیه مناطق' درج شده است با مراجعه به ادارات بنیاد شهید و تطبیق اطلاعات ثبت نامی، نسبت به اصلاح آن اقدام نمایند.

طالع زاری، به آمار داوطلبان شاهد و ایثارگر شركت كننده در آزمون سراسری 94 اشاره نكرد، اما گفت: با انتخاب رشته كه از هفته آینده آغاز خواهد شد و نیز قبول شدگان در دانشگاه ها، آمار رسمی اعلام می شود.

از صبح امروز سه شنبه نتایج آزمون سراسری 94 دانشگاه ها و مراكز آموزش عالی كشور روی سایت سازمان سنجش اعلام شده است.

استان گلستان با یك میلیون و 850 هزار نفر جمعیت ،سه هزارو 642 شهید، 12 هزارو 842 جانباز و یكهزارو 175 آزاده تقدیم انقلاب اسلامی و میهن نموده است.

/3039/1648