همدان- ایرنا- عضو و دبیر ستاد انتخابات كشور تاكید كرد: باید نقاط ضعف انتخابات گذشته شناسایی شده و از تكرار آن جلوگیری شود.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی استانداری همدان علی پورعلی مطلق در جمع اعضای ستاد انتخابات استان همدان گفت: فرمانداران و بخشداران حوزه های مستقل در عین تعامل با سایر اركان انتخابات، مسوول اصلی اجرای انتخابات هستند.

مدیركل دفتر انتخابات وزارت كشور افزود: برگزار كنندگان انتخابات فعالیت خود را بر اساس قوانین و ضوابط به طور دقیق انجام دهند تا مردم در انتخابات حضوری پرشور و حداكثری داشته باشند.

وی بر انجام وظیفه مجریان انتخابات بر اساس قانون تاكید كرد و افزود: مسوول ایجاد امنیت انتخابات در شهرستان ها فرمانداران هستند و دیگر دستگاه های امنیتی و انتظامی در این مسیر به فرمانداران یاری می رسانند.

دبیر ستاد انتخابات كشور درباره ضرورت آموزش بیان كرد: آموزش یك نیاز حتی برای افراد با تجربه برگزاری انتخابات متعدد است.

وی اضافه كرد: قانون انتخابات، آیین نامه ها و ارتباطات تغییر كرده و متفاوت شده است به این منظور همه بدون هیچ عذر موجه ای باید در دوره های آموزشی پیش بینی شده شركت كنند.

علی مطلق با تبیین تفاوتهای این دوره انتخابات با دوره گذشته همچون تجمیع و حساسیتها خاطر نشان كرد: وزیر كشور حساسیت فوق العاده ای در برگزاری انتخابات سالم دارد و ستاد انتخابات كشور برای اولین بار با حضور معاونان وزیر تشكیل شده است.

وی با یادآوری اینكه انتخابات یك پروسه بسیار طولانی است، اظهار كرد: فعالیت ستاد انتخابات كشور از اسفندماه سال گذشته و با صدور نخستین اطلاعیه آغاز شده است.

دبیر ستاد انتخابات كشور گزارشی از اقدامات انجام شده در خصوص قانون جامع انتخابات و اعتبارات لازم برای برگزاری انتخابات این دوره ارائه داد.

رییس ستاد انتخابات استان نیز با ارائه گزارشی از روند شكل گیری و فعالیتهای انجام شده در این ستاد گفت: ستاد انتخابات همدان برای برگزاری انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری آمادگی كامل دارد.

محمد ابراهیم الهی تبار افزود: ستاد انتخابات استان از كمیته های فن آوری اطلاعات، امنیتی و انتظامی، اطلاع رسانی و تبلیغات، استعلامات و حراست، مالی و پشتیبانی، حقوقی و آموزش و همچنین مدیركل ثبت احوال استان، دبیر و رییس ستاد تشكیل شده است.

دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفند ماه سالجاری همزمان در سراسر كشور برگزار خواهد شد.

استان همدان دارای هفت حوزه انتخابیه و 9 كرسی نمایندگی است.

7526/6993