زنجان - ايرنا - رييس هيات اسكواش استان زنجان گفت: اين رشته ورزشي زنجان از نبود كورت (زمين بازي) استاندارد در مضيقه است و اين باعث شده تا ورزش اسكواش اين استان از رشد چندان خوبي برخوردار نباشد.

سيد ولي موسوي، شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در زمان حاضر كورت‌هاي ورزش اسكواش زنجان از جنس چوب MDF است در حاليكه بايد بتني و از نوع مصالح خاص باشد.

وي با بيان اينكه هيات اسكواش استان زنجان به منظور رفع اين مشكل در پي جلب و جذب خيرين مدرسه ساز به منظور تجهيز اين رشته ورزشي زنجان به كورت‌هاي بتني از نوع مصالح خاص است اظهار كرد: هزينه مورد نياز براي ايجاد اين كورت‌ها 500 ميليون ريال است كه به حتم با مرتفع شدن مشكلات سخت افزاري اسكواش زنجان روند رو به رشدي به خود خواهد گرفت.

رييس هيات اسكواش استان زنجان، تنها حامي اين رشته ورزشي زنجان را شركت بيمه آسيا ذكر كرد و گفت: حمايت هاي صورت گرفته از سوي بيمه آسيا باعث شده تا ورزشكاران و دست اندركاران هيات با انگيزه و دلگرمي بيشتري فعاليت كنند.

موسوي با تاكيد براينكه ورزش اسكواش زنجان با وجود قدمت 11 ساله به دليل مشكلات سخت افزاري آنگونه كه بايد و شايد رونق نگرفته است تصريح كرد: اين رشته ورزشي زنجان طي يك سال اخير فعاليت‌ هاي خود در سطح استان را به صورت جدي آغاز كرده و ورزشكاران زنجان به رغم كمبود امكانات و تجهيزات و نبود زمين بازي استاندارد در مسابقات كشوري شركت و عناوين قابل قبولي را كسب كرده اند كه اين بسيار اميدوار كننده است.

رييس هيات اسكواش استان زنجان با اشاره به اينكه به منظور همگاني كردن اين رشته ورزشي بايد دست اندركاران و عوامل ذيربط دست به دست هم دهند گفت: فعاليت در رشته ورزشي اسكواش مي تواند از مهد كودك ها آغاز و تا 50 سالگي ادامه يابد.

موسوي به برگزاري مسابقات دانش آموزي ورزش اسكواش از سال تحصيلي جديد خبرداد و اضافه كرد: با توجه به اينكه مربيان اين رشته با مراجعه به مهدهاي كودك و مدارس، دانش آموزان مستعد را شناسايي كرده اند بنابراين ورزش اسكواش به طور جدي از مهر امسال در مدارس استان زنجان به منظور گسترش اين رشته آغاز خواهد شد.

وي اظهاركرد: از 17 نفري كه در هيات اسكواش فعال هستند 12 نفر كارت الماس طرح استعداد يابي تيم ملي فدارسيون جمهوري اسلامي ايران را دريافت كرده اند.

رييس هيات اسكواش استان زنجان به برگزاري يك دوره كلاس مربيگري براي 20 نفر از ورزشكاران زنجاني علاقه مند به حرفه مربيگري در ورزش اسكواش اشاره كرد و گفت: بيش از 90 درصد از شركت كنندگان موفق به اخذ كارت مربيگري شدند و دو نفر از مربيان زنجان نيز داراي كارت سطح يك آسيا هستند.

موسوي افزود: فعالان در عرصه ورزش اسكواش زنجان بايد كارت بيمه ورزشي داشته باشند چرا كه بدون وجود بيمه امكان فعاليت براي ورزشكاران اين رشته وجود ندارد.

7325/6085