مشهد - ايرنا - رييس بسيج هنرمندان خراسان‌رضوي گفت: جشنواره شعر بسيج خراسان رضوي استعدادهاي هنري را در بين جوانان استان شكوفا مي كند.

سرهنگ سيد جواد كمالي روز يكشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: هفتمين جشنواره شعر بسيج در قالب چهار كارگاه موضوعي و در چهار بازه زماني با حضور داوران، اساتيد و شاعران برجسته استاني و كشوري برگزار مي شود.

رييس بسيج هنرمندان خراسان رضوي خاطر نشان كرد: اين جشنوراه با رويكرد اصلي حمايت از استعدادهاي هنري بسيجيان و شناسايي نخبگان برجسته در عرصه هاي شعر شكل گرفته است.

وي تصريح كرد: كارگاه شعر با عنوان «شعر تغزلي و عارفانه» در 10 مرداد ماه، كارگاه شعر «كودك و نوجوان» در 20 شهريور ماه، كارگاه شعر «آييني» در 20 آبان ماه و كارگاه شعر «انقلاب» نيز در 20 دي ماه سال جاري برگزار مي شود.

وي با اشاره به اينكه مهلت ارسال آثار به جشنواره شعر بسيج، تا نيمه مرداد ماه سال جاري است خاطر نشان كرد:آثار راه يافته به بخش كارگاه استاني جشنواره، پس از بازبيني نهايي در كتاب استاني جشنواره به چاپ خواهد رسيد

كمالي اظهار كرد: دبيرخانه جشنواره بلافاصله پس از جمع‌آوري آثار در هر كارگاه موضوعي جهت برگزاري كارگاه‌هاي استاني اقدام و زمان برگزاري دقيق آن را اعلام خواهد نمود.

رييس بسيج‌هنرمندان خراسان‌رضوي گفت: افراد علاقه‌مند براي شركت در اين جشنواره مي‎توانند آثار خود را دبيرخانه اين جشنواره واقع در، كوي طلاب، خيابان وحيد، بين وحيد 6 و 8 روبه‌روي بانك انصار، مجتمع فرهنگي هاشمي‌نژاد ارسال نمايند و براي كسب اطلاعات بيشتر به سايت: www.razavibao.ir مراجعه نمايند.

رييس بسيج هنرمندان خراسان‌رضوي با اشاره به اينكه ارسال آثار شاعران به منزله قبول مالكيت اثر تلقي شده و هيچگونه مسئوليتي بر عهده دبيرخانه نخواهد بود، گفت: آثاري كه در دوره‌هاي گذشته جشنواره شعر بسيج حضور داشتند نمي‌توانند در اين دوره شركت كنند.

مسئول انجمن شعر بسيج هنرمندان خراسان رضوي نيز در ادامه اين نشست عنوان كرد: اين جشنوراه در نظر دارد منويات مقام معظم رهبري را به صورت شعر در جامعه پيدا كند.

حجت‌الاسلام علي عدالتيان افزود: ويژگي اصلي شعري كه توسط بسيجيان سروده مي شود مقاومت، ايستادگي و مبارزه با ظلم و ستم است.

وي به انتخاب مشهد به عنوان پايتخت فرهنگي جهان اسلام اشاره كرد و گفت: بايد زمينه اي مناسب براي فعاليت شعراي استان فراهم شود تا در اين مدت اين افراد بتوانند اشعار مناسبي را بسرايند.

مسئول انجمن شعر بسيج هنرمندان خراسان رضوي به برخي از برنامه هاي بسيج هنرمندان در حوزه شعر اشاره كرد و گفت: نخستين شب شعر سال جاري با عنوان از يمن تا قدس در دهه كرامت برگزار مي شود و شاعران بسيار ارزشمندي در اين شب شعر به شعرخواني مي پردازند.

وي افزود: چاپ و نشر آثار مقاومتي نيز از ديگر برنامه‌هاي سازمان بسيج هنرمندان است كه به صورت جدي دنبال مي شود و در اين ميان اميدواريم نهادهاي مختلف از ما حمايت لازم را داشته باشند.

هم اكنون شش هزار نفر از هنرمندان خراسان رضوي در قالب 200 گروه هنري در بخش هاي مختلف و 20 كانون و انجمن آواها و نماها (موسيقي)، ادبيات داستاني، تئاتر، خوشنويسي، سينما، شعر، عكس و هنرهاي تجسمي بسيج هنرمندان اين استان سازماندهي شده اند.

يك هزار و 500 نفر از اين تعداد در قالب سه كانون شهيد بابايي، شهيد آويني و شهيد اصغرزاده در مشهد و 17 كانون با عضويت چهار هزار و 500 نفر در ساير شهرستان هاي اين استان مشغول فعاليت هستند.

7498/1211