سنندج - ايرنا - رييس مركز ارتباطات مردمي نهاد رييس جمهوري گفت : با آغاز به كار سامانه سامد به مناسبت سفر رييس جمهوري به استان كردستان تا كنون به 27 هزار تماس مردمي پاسخ داده شده است.

اسماعيل سماوي روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با تشريح اقدامات اين مركز اظهار كرد : اين سامانه درجهت كرامت مردم و رسيدگي به مشكلات و درخواست هاي آنان در سفرهاي استاني راه اندازي شده است.

وي افزود : سامانه از روز شنبه، يك روز قبل از سفر رييس جمهوري به كردستان فعال شده وتا ساعت 12 فردا شب يعني يك روز پس از سفر رييس جمهوري و در چهار شيفت كاري به فعاليتش ادامه مي دهد.

سماوي با بيان اينكه در طول شبانه روز يك هزار نفر پاسخگوي مشكلات و درخواست هاي مردمي است، اعلام كرد: 250 اپراتور در هر شيفت كاري به صورت مستمر به درخواست هاي مردم پاسخ مي دهند.

رييس مركز ارتباطات مردمي نهاد رياست جمهوري خاطرنشان كرد: مشكلات، شكايات و پيشنهادات مردم توسط كارشناسان اين مركز ثبت شده و به هر تماس گيرنده يك كد رهگيري ارايه مي شود كه از طريق آن مي توانند پاسخ رييس جمهوري را پيگيري و دريافت كنند.

سماوي در پاسخ به مدت زمان پاسخگويي به مطالبات مردم اظهار كرد: مشكلات متفاوت بوده و تماس ها پس از ثبت در سامانه، به صورت موضوعي تفكيك شده و بسته به نوع درخواست و مشكل، مدت پاسخگويي بين 10 روز تا يك ماه طول متغير مي باشد.

وي با بيان اينكه سامانه 111 هميشه پاسخگوي مردم است، اضافه كرد: بعد از پايان سفرها نيز مردم مي توانند مشكلات خود را با سامانه در ميان گذاشته و چنانچه موفق به تماس با اين سامانه نشوند، شماره تلفن 6133 آماده دريافت مشكلات مردمي است.

سماوي عمده مشكل و درخواست مردم از رييس جمهوري در تماس با سامانه 111 را مشكلات معيشتي واشتغال دانست وگفت: خوشبختانه با اجراي طرح تحول سلامت يكي از مسايلي كه بيشتر مطرح مي شد، مرتفع شده است.

رييس جمهوري و كاروان تدبير و اميد امروز يكشنبه مهمان مردم استان كردستان است.ك/3

6132/1904/1859