اهواز- ايرنا- مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خوزستان گفت: مرمت ساختمان سابق دانشكده ادبيات دانشگاه شهيد چمران اهواز (سه گوش) از هفته جاري آغاز شد.

افشين حيدري روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: طرح مرمت اين ساختمان ثبت شده در فهرست ملي آثار تاريخي كشور، توسط سازمان ميراث فرهنگي خوزستان با اعتبار اوليه 10 ميليارد ريال، و اولويت موريانه زدايي و تغييرات مكانيكال اين ساختمان آغاز شده است.

وي افزود: طبق قرارداد، در گام نخست اين طرح تعويض درب ها و الحاقات اضافي ساختمان در مدت دو ماه آينده به اتمام مي رسد.

حيدري گفت: گام دوم طرح در سال آينده اجرا مي شود كه آن هم با اعتبار 10 ميليارد ريال خواهد بود و در آن، مرمت زيرزمين و فضاهاي ديگر ساختمان انجام مي شود.

مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خوزستان يادآور شد: بر اساس هماهنگي با دانشگاه شهيد چمران، كاربري و بهره برداري مناسبي از ساختمان در نظر گرفته شده كه پس از تكميل گام نخست طرح اجرا خواهد شد.

وي بيان كرد: قرار است در بخشي از اين ساختمان موزه علوم خوزستان تاسيس، و تاريخ و فرهنگ اين استان معرفي و ارايه شود.

ساختمان سابق دانشكده ادبيات اهواز كه به نام دانشكده سه گوش معروف و از جاذبه هاي ديدني و گردشگري اين شهر به شمار مي رود، قرار است پس از مرمت تبديل به بانك اطلاعاتي و پژوهشي خوزستان شود.

كاربري اين ساختمان پس از چندين بار تغيير كاربري درنهايت در سال 1350به دانشكده ادبيات و زبان‌هاي خارجي دانشگاه جندي‌ شاپور تبديل و در سال 1389 تخليه و دانشكده ادبيات و علوم انساني به محوطه دانشگاه فعلي شهيد چمران اهواز منتقل شد.

اين بنا در آبان سال 1378 به شماره 2497 در فهرست آثار ملي ثبت شد.

7148/ 6037