ساري- ايرنا- فرماندار بهشهر گفت: بهشهر بيشترين شهيد غواص مازندران را داراست و اين شهرستان 18 مرداد ماه، ميزبان 6 شهيد غواص خط شكن است.

محمدتقي نورزاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: از اين 6 شهيد غواص يك شهيد غواص شهيد 'حسينعلي بالويي' شناسايي شده است و 5 شهيد گمنام خوشنام در اين شهرستان با حضور گرم و پرشور مردم تشييع و خاكسپاري مي شوند.

وي با اعلام اينكه از 5 شهيد خوشنام، 3 شهيد در اردوگاه عباس آباد بهشهر، 2 شهيد در خليل شهر و شهيد غواص بالويي در بهشت فاطمه (س) دفن مي شوند، افزود: مراسم استقبال از شهداي غواص مازندران در بهشهر 18 مرداد ماه و مراسم تشييع پيكرهاي پاك آنان 23 مردادماه برگزار مي شود.

فرماندار بهشهر با تاكيد بر برنامه ريزي درست فرهنگي و پشتيباني براي برگزاري مراسم استقبال و تشييع مناسب شهداي غواص افزود: همه شهدا بر ما حق بزرگي دارند و بايد در اين رابطه با تمام توان وارد شده و تشييع پيكرهاي پاك شهدا با برنامه ريزي درست انجام شود.

نورزاد گفت: برپايي ايستگاه هاي صلواتي، نصب بنر و تراكت در سطح شهر، ميزباني مساجد براي استقبال از پيكرهاي شهدا و تبليغات محيطي براي حضور پرشور مردم در اين مراسم با شكوه از برنامه هاي مهم در دست اقدام ما براي اين ايام است.

شهرستان 160 هزارنفري بهشهر در شرق مازندران واقع شده است و 800 شهيد تقديم انقلاب و نظام كرده است.

بر اساس برنامه زمانبندي شده تشييع پيكر شهيدان غواص در استان مازندران از پانزدهم مرداد با ورود پيكر 30 شهيد به شهرستان رامسر آغاز مي شود .

پيكر اين شهدا در روز پانزدهم مرداد ماه در شهرهاي رامسر ، تنكابن و عباس آباد، شانزدهم در شهرهاي چالوس، نوشهر، نور و محموآباد، هفدم مرداد در شهرهاي بابلسر، بابل و آمل ، قائمشهر، سيمرغ، جويبار، سوادكوه و شيرگاه و هجدهم مرداد در گلوگاه، خليل شهر، بهشهر، رستمكلا، نكا و مياندرود، شب نوزدهم مرداد مراسم استاني وداع با شهدا و در روز بيستم تمامي شهدا در شهر ساري تشييع و پس از برگزاري مراسمي در محل پارك موزه مركز استان مازندران به 10 شهرستان براي خاكسپاري منتقل مي شوند.ك3/

7332/1899