مهاباد - ايرنا - مدير آموزش و پرورش بوكان گفت: در كنكور سراسري امسال بيش از 70 دانش آموز در اين شهرستان موفق به كسب رتبه هاي زير دو هزار شدند .

احمد رحماني عصر روز جمعه در ديدار با برترين هاي كنكور سراسري سال جاري بوكان افزود: از مجموع اين تعداد دانش آموز 63 نفر رتبه هاي زير يك هزار را كسب كرده اند كه در اين ميان رتبه هاي پنجم و دوازدهم منطقه سوم نيز در ميان آنها ديده مي شوند.

وي گفت: تلاش و پشتكار دانش آموزان، زحمات دبيران و حمايت اولياي آنان باعث شده كه اين دانش آموزان قادر شوند در زمينه علمي رتبه هاي خوبي را در آزمون امسال در كشور به دست آورند.

رحماني ضمن تاكيد بر تلاش بيشتر دانش آموزان در ميادين علمي و در سطح بالاتر بر رعايت اخلاق، افزايش تفكر و خدمت به مردم و تلاش در راستاي استقلال و توسعه بيشتر كشور و منطقه تاكيد كرد .

وي گفت: شما نخبگان جامعه الگوي نوجوانان و جوانان بوده و بايد با اخلاق خوب و كسب درجات عالي در آينده خادمان واقعي جامعه خود باشيد.

وي افزود: وضعيت پذيرش كنكوري هاي امسال نسبت به سال گذشته افزايش بسيار خوبي داشته و بدون شك تعداد پذيرفته شدگان امسال در رشته هاي پزشكي و پيراپزشكي بسيار بيشتر از سال گذشته خواهد بود.

مدير آموزش و پرورش بوكان گفت: براي راهنمايي دانش آموزان و هدايت تحصيلي آنها دو مركز مشاوره و انتخاب رشته در شهرستان بوكان فعال هستند كه در اين مراكز 10 مشاور زبده در انتخاب رشته، دانش آموزان را راهنمايي و هدايت مي كنند.

شهرستان بوكان دو سال متوالي است كه رتبه برتر قبولي دانشگاه فرهنگيان و قبولي در رشته هاي پزشكي و پيرا پزشكي را در استان آذربايجان غربي به خود اختصاص داده است .

در كنكور سراسري سال گذشته از اين شهرستان 43 نفر در رشته هاي پزشكي و پيراپزشكي قبول شده بودند.

در شهرستان بوكان 43 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصيلي مشغول تحصيل هستند.

بوكان با 225 هزار نفر جمعيت در جنوب استان آذربايجان غربي قرار دارد.

7510/6185/2093