يزد- ايرنا- مدير كل راه و شهرسازي استان يزد گفت: در چهار ماه امسال با طرح 53 پرونده شكايت از سوي اين اداره كل ،حدود 20 هكتار از اراضي دولتي و ملي به ارزش 3.5 ميليارد تومان از تصرف افراد سودجو و زمين خوار خارج شده و به بيت المال بازگشته است .

به گزارش روابط عمومي اين اداره كل كه روز شنبه در اختيار ايرنا قرار گرفته، غلامرضا رضايي در نشست مشتركي با حضور فرماندهان ، ماموران نيروي انتظامي استان گفت: در سال گذشته در حدود 93 فقره پرونده رفع تصرفات در محاكم قضايي مطرح شده كه اين تعداد پرونده موجب رفع تصرف حدود 25 هكتار به ارزش 7.5 ميليارد تومان از اراضي دولتي و ملي شده است.

وي افزود: خوشبختانه با توجه به هماهنگي و همكاري كه بين دستگاههاي قضايي و انتظامي با اين اداره كل وجود داشته، در دو سال اخير شاهد دستاوردهاي خوبي در بازگشت اراضي تصرف شده و برخورد با زمين خواران بوده ايم.

رضايي تصريح كرد: صرف نظر از تنوع كاري راه و شهرسازي، يكي از وظايف خطير اين اداره ،حفاظت از اراضي دولتي در محدوده و حريم شهر ها مي باشد.

مديركل راه و شهرسازي استان يزد ادامه داد: زمين به دليل ويژگي هاي خاصي كه دارد ، هميشه مورد طمع افراد سود جو بوده و اين توجه موجب بوجود آمدن پديده زمين خواري و تجاوز و تصرف غيرمجاز به اراضي دولتي و نهايتا تضعيف حقوق بيت المال شده است .

رضايي تاكيد كرد: به دليل حفظ و حراست و صيانت از حقوق بيت المال با تدابير ويژه اي كه اين اداره كل در دستور كار خود قرار داده ، با پيگيري هاي مختلف حقوقي در محاكم قضايي و اطلاع رساني از طريق رسانه هاي محلي و همچنين پيگيري هاي ميداني سعي شده در مبارزه با اين پديده شوم و جلوگيري از تصرفات غيرمجاز تلاش كند .

به گفته اين مسوول در خصوص اطلاع رساني درباره اراضي دولتي اقداماتي شده و در برنامه اي جامع قرار است با اطلاع رساني عمومي به كساني كه قصد خريد هرگونه زمين يا ملكي را دارند هشدار داده شود تا در هنگام خريد در دام افراد سودجو و زمين خوار نيفتند .

اين نشست با هدف هم انديشي و تجليل از دست اندركاران عرصه مبارزه با زمين خواري در مجموعه راه و ما به ميزباني اداره كل راه و شهرسازي برگزار شد .ك/2

1968/ 6197