تهران - ايرنا - دستيار و مشاور عالي فرماندهي معظم كل قوا گفت: تدبير شهيد علي هاشمي فرمانده قرارگاه سري نصرت در فرماندهي عمليات نشان مي داد كه وي انساني بسيار فكور و از نبوغ نظامي برخوردار است، بطوريكه سنجيده و كم سخن مي‌گفت و هيچگاه بدنبال مطرح كردن خود نبود.

به گزارش ايرنا از دفتر دستيار و مشاور عالي فرماندهي معظم كل قوا، سردار سرلشكر پاسدار سيديحيي صفوي در يادواره سردار شهيد علي هاشمي افزود: شهادت هديه الهي است و خداوند به افرادي كه لياقت دارند عنايت مي‌كند.

وي با اشاره به شهادت شهيد علي هاشمي گفت: علي هاشمي سرداري مؤمن، شجاع، خردمند و محجوب بود. او در برخورد با دشمن از خود سستي به خرج نداد و هيچگاه از هجمه دشمن در جزيره مجنون كه ميليون‌ها گلوله به اين جزيره ريختند، نترسيد.

سرلشكر صفوي ادامه داد: تدبير او در فرماندهي عمليات نشان مي داد كه شهيد علي هاشمي انساني بسيار فكور و از نبوغ نظامي برخوردار است، او سنجيده و كم سخن مي‌گفت و هيچگاه بدنبال مطرح كردن خود نبود.

وي گفت: وقتي علي هاشمي را به فرماندهي سپاه ششم منصوب كردند، تمامي فرماندهي را به رييس ستادش سردار گرجي‌زاده داد، او نمي‌خواست پشت ميز فرماندهي بنشيند و مي‌گفت هركس مي‌خواهد من را ببيند بيايد در جزيره.

دستيار و مشاور عالي فرماندهي معظم كل قوا ادامه داد: شهيد علي هاشمي در كمبود تداركات و تجهيزات هيچگاه اعتراض نمي‌كرد. هيچگاه به فرماندهان و بنده با زبان اعتراض، از كمبودها شكايت نمي كرد.

سرلشكر صفوي به ذكر خاطره اي از شهيد علي هاشمي پرداخت و با اشاره به هشت سال دفاع مقدس در نشان دادن عظمت ملت ايران گفت: هشت سال دفاع مقدس سال‌هاي قدرت‌نمايي ملت ايران است، ما پاسداران و ارتشي ها مؤظف به دفاع از كشور و انقلاب بوديم. بسيجياني از لر، ترك، عرب و كرد همه آمدند و جانانه براي انقلاب و كشور دفاع كردند و براي انقلاب اسلامي و كشور و امنيت آن شجاعانه جنگيدند.

سردار سرلشكر پاسدار شهيد حاج علي هاشمي فرمانده قرارگاه سري نصرت و سپاه ششم امام جعفر صادق(ع) جمهوري اسلامي ايران چهارم تير سال 1367 در قرارگاه خاتم 4 در منطقه هورالهويزه به درجه رفيع شهادت نايل آمد و پيكر پاكش پس از 22 سال غربت به وطن بازگشت و در روز دوشنبه 27 ارديبهشت سال 1389 با استقبال هزاران نفري مردم خوزستان در اهواز تشييع و به خاك سپرده شد.

اجتمام(1) ** 7029 ** 1071