تهران - ايرنا - رييس مركز برنامه ريزي منابع انساني و فناوري اطلاعات وزارت آموزش و پرورش گفت: نظام سنجش صلاحيت حرفه اي معلمان بايد در تدوين برنامه ششم لحاظ شود.

به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگي ايرنا، محمدحسين سليمي جهرمي در كارگروه نحوه انتخاب معلمان نمونه در برنامه ششم توسعه در سي و دومين اجلاس روساي آموزش و پرورش اظهار كرد: آموزش و پرورش مكلف است در كنار نظام آموزشي و نظام رتبه بندي معلمان، به تدوين نظام سنجش صلاحيت حرفه اي معلمان در برنامه ششم توسعه بپردازد.
وي اضافه كرد: اين موضوع علاوه بر اصلاح در بافت نيروي انساني، در تكريم معلمان نيز موثر خواهد بود و تحقق آن نيازمند تخصيص اعتبارات ويژه است.
رييس مركز برنامه ريزي منابع انساني و فناوري اطلاعات توضيح داد: در شيوه نامه انتخاب معلمان نمونه، همواره معيارهاي كيفي در نظر گرفته مي شد كه به دليل نبود اندازه گيري مشخص، امكان پاسخ گويي مناسب به معترضان وجود نداشت و به همين دليل از شيوه نامه حذف شد.
وي با بيان اينكه تكريم معلم يك موضوع تك عاملي نيست، يادآورشد: براي اينكه معلم تكريم شود، آموزش و پرورش بايد در تربيت، نگهداشت و ارتقاي سطح علمي معلمان فعاليت كند تا قابليت تكريم در خود معلم ايجاد شود.
رييس مركز برنامه ريزي منابع انساني و فناوري اطلاعات ادامه داد: فرآيند انتخاب معلم نمونه و تكريم مقام معلم بايد همزمان انجام شود كه تحقق آن به مجموعه فعاليت هاي تبليغي، برنامه ريزي و امكانات فرهنگي در كنار استقرار نظام سنجش صلاحيت هاي حرفه اي معلمان احتياج دارد.
به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش وپرورش، سليمي جهرمي گفت: به دليل آنكه معلم با آينده دانش آموزان ارتباط دارد، صلاحيت هاي حرفه اي او بايد در يك بازه زماني معين مورد بازنگري جدي قرار گيرد و اين ظرفيت در سند تحول بنيادين وجود دارد.
سي و دومين اجلاس روساي آموزش و پرورش كه از 11 مردادماه در مركز همايش هاي بين المللي برج ميلاد آغاز به كار كرده است امروز (13 مرداد) پايان مي يابد.
فراهنگ**1883**1027