به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگي ايرنا، محمدحسين سليمي جهرمي در كارگروه نحوه انتخاب معلمان نمونه در برنامه ششم توسعه در سي و دومين اجلاس روساي آموزش و پرورش اظهار كرد: آموزش و پرورش مكلف است در كنار نظام آموزشي و نظام رتبه بندي معلمان، به تدوين نظام سنجش صلاحيت حرفه اي معلمان در برنامه ششم توسعه بپردازد.
وي اضافه كرد: اين موضوع علاوه بر اصلاح در بافت نيروي انساني، در تكريم معلمان نيز موثر خواهد بود و تحقق آن نيازمند تخصيص اعتبارات ويژه است.
رييس مركز برنامه ريزي منابع انساني و فناوري اطلاعات توضيح داد: در شيوه نامه انتخاب معلمان نمونه، همواره معيارهاي كيفي در نظر گرفته مي شد كه به دليل نبود اندازه گيري مشخص، امكان پاسخ گويي مناسب به معترضان وجود نداشت و به همين دليل از شيوه نامه حذف شد.
وي با بيان اينكه تكريم معلم يك موضوع تك عاملي نيست، يادآورشد: براي اينكه معلم تكريم شود، آموزش و پرورش بايد در تربيت، نگهداشت و ارتقاي سطح علمي معلمان فعاليت كند تا قابليت تكريم در خود معلم ايجاد شود.
رييس مركز برنامه ريزي منابع انساني و فناوري اطلاعات ادامه داد: فرآيند انتخاب معلم نمونه و تكريم مقام معلم بايد همزمان انجام شود كه تحقق آن به مجموعه فعاليت هاي تبليغي، برنامه ريزي و امكانات فرهنگي در كنار استقرار نظام سنجش صلاحيت هاي حرفه اي معلمان احتياج دارد.
به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش وپرورش، سليمي جهرمي گفت: به دليل آنكه معلم با آينده دانش آموزان ارتباط دارد، صلاحيت هاي حرفه اي او بايد در يك بازه زماني معين مورد بازنگري جدي قرار گيرد و اين ظرفيت در سند تحول بنيادين وجود دارد.
سي و دومين اجلاس روساي آموزش و پرورش كه از 11 مردادماه در مركز همايش هاي بين المللي برج ميلاد آغاز به كار كرده است امروز (13 مرداد) پايان مي يابد.
فراهنگ**1883**1027
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴
تهران - ايرنا - رييس مركز برنامه ريزي منابع انساني و فناوري اطلاعات وزارت آموزش و پرورش گفت: نظام سنجش صلاحيت حرفه اي معلمان بايد در تدوين برنامه ششم لحاظ شود.