كرمان - ایرنا - نماینده مردم استان كرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: رسانه ها و شبكه های خائن و ضد دین بیگانه، هدف خود را فروپاشی خانواده قرآنی در جامعه ایرانی قرار داده اند و كارشناسان خائن آنها نیز با حرف های خود می خواهند این بنای رفیع را متزلزل كنند.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید احمد خاتمی روز چهارشنبه در یادواره شهدای زن استان كرمان و روز قشر بسیج خواهران در محل حسینیه ثاراالله كرمان افزود: خانه باید جای آرامش و به گونه ای باشد كه هر یك از اعضا برای رسیدن به آن خوشحال باشند و نه آنكه در زمان ورود به خانه تصور كنند كه میدان جنگ وارد می شوند.
وی افزود: خانواده قرآنی و بسیجی ویژگی هایی از جمله آرامش، كانون محبت بودن، احترام، رازداری و پوشش عیوب دیگران، به فكر دین بودن باید داشته باشد.
آیت الله خاتمی در تشریح اصول شكل گیری خانواده قرآنی نیز گفت: حاكمیت احترام متقابل در خانه، درك متقابل، سپاس متقابل، تحمل متقابل، گذشت متقابل، همكاری متقابل و زندگی كردن براساس اصول صحیح از جمله این اصول به شمار می رود.
وی خاطرنشان كرد: شاغل بودن بانوان با رعایت ضوابط شرعی و حجاب و عفاف را ضد ارزش نمی دانیم اما می گوییم خانه داری را كم ارزش ندانید.
امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به ویژگی های فرهنگ بسیجی گفت: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب، فرهنگ بسیجی فرهنگ معنویت، شجاعت، غیرت، استقلال، آزادگی، و فرهنگ اسیر خواسته های حقیر نفس نشدن است كه از ویژگی های بسیجیان هم به شمار می رود.
وی بیان كرد: خواهران بسیجی باید به پاسداری ویژه از فرهنگ حجاب و خانواده قرآنی توجه ویژه ای داشته باشند.
آیت الله خاتمی گفت: روح حجاب این است كه بانوان مسلمان ما به گونه ای در جامعه حضورر یابند كه هیچگونه جاذبه ای برای نامحرم نداشته باشند و هر پوششی كه این هدف را تامین كند، حجاب است اما حجاب فاخر دینی و سنتی ما، چادر آن هم چادر مشكی است.
وی ادامه داد: اصل حجاب در مكتب ما از ضروریات دین به شمار می رود و بیش از 10 آیه قرآن كریم و سیره اولین بانوی برگزیده جهان هستی حضرت زهرا (س) پشتوانه این حكم الهی است.
وی تصریح كرد: خواهران بسیجی باید خود، خانواده و جامعه را به این حجاب فاخر ترغیب كنند و در عرصه امر به معروف با زبان نرم، منطقی و استدلال باید بانوان را به وادی این حجاب فاخر بكشانند.
وی تاكید كرد: پاك پوششی تنها مربوط به زنان نیست و مردان نیز باید به نوع پوشش خود توجه لازم را داشته باشند.
امام جمعه موقت تهران در ادامه گفت: معنای عفاف بسیار گسترده است و عفاف مواردی از جمله پاكدامنی، پاك لقمه ای، پاك چشمی پاك زبانی، پاك رفتاری و پاك پوششی را شامل می شود.
وی تاكید كرد: بانوان بسیجی باید علمدار بصیرت باشند زیرا بانوان، سرداران مقابله با تهاجم نرم دشمنان هستند.
وی عنوان كرد: وقتی زن خانواده كانون بصیرت باشد همسر و فرزندان وی با بصیرت می شوند و در كنار آن می تواند در بین سایر اعضای جامعه نیز بصیرت افزایی كند.
وی با اشاره به اینكه بصیرت به معنای دشمن شناسی و شناخت اهداف دشمن است، عنوان كرد: بصیرت، محور می خواهد و محور آن، حجت شرعی است كه امروز حجت شرعی ما مقام معظم رهبری هستند.
آیت الله خاتمی با بیان اینكه شاقول این بنای رفیع مواضع ولایت است، ادامه داد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی آنهایی كه با ولایت بوده اند، عاقبت به خیر شدند و آنها كه دور بودند خود آسیب دیدند و دیگران را نیز به آسیب كشاندند.
وی اظهار كرد:تحلیل درست، ركن بصیرت است و بی بصیرت ها تحلیل درست ندارند.
نماینده مردم كرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: در فتنه 88، اوباما، رییس رژیم صهیونیستی، انگلیس، سلطنت طلب ها، منافقین فراری،استحاله شده ها و رقاص و رقاصه های خارج نشین در یك اردوگاه بودند و آن اردوگاه حمایت از فتنه بود و یك اردوگاه دیگر نیز مردم بودند كه با جلوداری ولایت و تلاش ایثارگران و جانبازان، خانواده های معظم شهدا در صحنه بودند.
وی ادامه داد: حق را باید با این اردوگاه ها دید كه چه كسانی در این اردوگاه ها هستند.
عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان كرد: سومین نكته بصیرت این است كه انسان بموقع بفهمد و بموقع عمل كند زیرا گاهی اوقات آدم می فهمد اما بی موقع است و می شود نوشداروی بعد از مرگ سهراب.
آیت الله خاتمی خستگی ناپذیری و تسلیم ناپذیری را یكی دیگر از اركان اصلی بصیرت دانست.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بانوان باید به خود ببالند زیرا اولین شهید تاریخ اسلام یك خانم است كه زیر شكنجه و با وضعی بسیار فجیع به شهادت رسید و امروز مایه افتخار همه بانوان به ویژه بانوان شهیده شد.
وی با تاكید بر اینكه نسب معنوی شما بانوان به این بانوان شهیده می رسد، عنوان كرد: خواهران بسیجی باید بدانند كه صراط مستقیم صراط شهیدان ماست.
شهیدان طلعت علی محمدی، محبوبه مرسلپور، طاهره اشرف گنجویی، زهرا معاوی، صغری پورشعبانی، فاطمه تركان، ربابه عبدالهی نسب، فرحناز منصوری، پروانه، افسانه و طاهره بینا، فاطمه و درخشنده نصیری پور و شوكت دست شسته از شهدای زن استان كرمان هستند.
7440/1860