بروجرد - ایرنا - مادر خبرنگار شهید محمود صارمی گفت: صبر مادران شهدا الگو گرفته از حضرت زینب(س) است.

والیه معظمی گودرزی روز پنجشنبه با تبریك روز خبرنگار به تمام اصحاب قلم به خبرنگار ایرنا گفت: مرگ فرزند برای والدین بسیار سخت و طاقت فرسا است به خصوص اگر فرزندت در غربت مورد حمله وحشیانه كافران قرار گیرد.
وی اظهار كرد: ما شهدای فراوانی را تقدیم انقلاب كرده ایم و هر بار كه از جبهه ها شهید می آوردند از یك سو دلم به حال مادرانشان می سوخت و از سوی دیگر می گفتم خوش به حالشان مادر شهید هستند و فردای قیامت فرزندشان شفیع آنها خواهد بود.
مادر شهید محمود صارمی خبرنگار شهید خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: شهادت سعادتی بزرگ از سوی خداوند است كه نصیب هركس نمی شود؛ محمود در هشت سال دفاع مقدس 17 ماه به عنوان دانشجوی بسیجی در خط مقدم بود و همواره آرزوی شهادت داشت اما آن زمان شهادت نصیبش نشد.
وی با بیان خاطراتی از شهید صارمی اضافه كرد: قسمت این بود تا فرزندم در افغانستان شهید شود تا با شهادتش دنیا از جنایات طالبان در افغانستان مطلع شود و گامی بزرگ در راستای رسالت حرفه ای خود بردارد.
بانو معظمی گودرزی گفت: وقتی خبر شهادت محمود را شنیدم از هوش رفتم و بعد از به هوش آمدن تا مدتها وقتی مجسم می كردم كه چگونه طالبان 30 گلوله بر بدن آنها وارد كرده اند بسیار بی طاقت و پریشان می شدم.
وی ادامه داد: روزهای سختی را می گذراندم تا اینكه روزی در سجاده نماز از حضرت زینب(س) خواستم مانند همه مادران شهدا به من صبر بدهد و تا امروز كه 17 سال از شهادت فرزندم می گذرد با تكیه بر صبر حضرت زینب(س) این فراق را تحمل كرده ام.
وی گفت: محمود امانتی بود كه خدا به ما داده بود و خوشحالم كه این امانت را به بهترین نحو تحویل دادم.
مادر شهید صارمی افزود: از اینكه فرزندم باعث افتخار و سربلندی ایران اسلامی شده و از اینكه به بركت خون پاك او خبرنگاران هر ساله 17 مرداد گردهم جمع می شوند و از دغدغه ها و مشكلات خود می گویند، خرسندم.
آنچه كه در كربلا ماند نام مادران شهیدی بود كه همواره یادشان جگرسوز بود و آنچه زینت این مادران بود تاسی از حضرت زینب(س) بود، صبری كه دلواپسی را در خود می‌ خورد.
شهید محمود صارمی خبرنگار ایرنا و مسوول خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در مزار شریف افغانستان در خرداد 1347 دیده به جهان گشود و در شنبه سیاه 17 مرداد ماه سال 1377 به دست گروه متحجر طالبان در كنسولگری ایران در افغانستان مورد حمله وحشیانه این گروهك بی ریشه قرارگرفت و به درجه رفیع شهادت نایل آمد.
امام جمعه بروجرد و جمعی از مسوولان و خبرنگاران شهرستان بروجرد روز پنجشنبه با حضور در منزل پدری شهید محمود صارمی یاد و خاطره این شهید والامقام را گرامی داشتند.
2077/6052/3022