تهران - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش گفت: هم افزایی مثبت، همدلی و همزبانی برترین روش برای دستیابی به اهداف والا در كنار اعتماد متقابل است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا،‌ علی اصغر فانی روز یكشنبه طی سخنانی در گردهمایی اعضای شورای هماهنگی تشكل های دانش آموزی در اردوگاه شهید باهنر با بیان اینكه شعار امسال كه از سوی رهبر انقلاب به عنوان سال همدلی و همزبانی بین دولت و ملت نامگذاری شده، ‌اظهارداشت: نتیجه همدلی و همزبانی افزایش بهره وری در سازمان خواهد بود.
علی اصغر فانی گفت: این نشست ها در راستای تقویت این شورا و در راستای ایجاد وحدت و همدلی و همزبانی در بین مسوولان دستگاه های اجرایی و تلاش برای رسیدن به اهداف عالی سازمان است.

**سعی و تلاش دولت تقویت شعار همدلی و همزبانی است
وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفت: دولت تدبیر و امید به عنوان قوه مجریه تاكنون سعی و تلاش كرده تا شعار همدلی و همزبانی كه از سوی رهبر بیان شد را در بین دستگاه ها تقویت كند.
فانی ‌اظهارداشت: نتیجه همدلی و همزبانی افزایش بهره وری در سازمان و رسیدن به اهداف عالی است.
وی گفت: بسیار مسرت بخش است كه در دولت تدبیر و امید این شعار بطور جد بكار گرفته می شود و باید از مسوولان كشوری تشكل های چهارگانه تشكركرد كه در كنار یكدیگر نشستند و تلاش می كنند سیاست های وزارت آموزش و پرورش را در حوزه مشاركت پذیری و مشاركت جویی تقویت و هماهنگ می كنند.

**آموزش و پرورش قادر به تعلیم و تربیت 13 میلیون دانش آموز نیست
وزیر آموزش و پرورش گفت: به این نتیجه قطعی رسیده ایم كه آموزش و پرورش به تنهایی قادر به تعلیم و تربیت بیش از 13 میلیون نفر دانش آموز نیست.
وی افزود: آموزش و پرورش سایر كشورهای جهان اگر موفق هستند به این دلیل است كه آنها توانسته اند از تمام امكانات موجود خود استفاده كنند و لذا در دولت یازدهم توسعه مشاركت به ویژه در آموزش و پروش یكی از سیاست های جدی و اصل است.
وی مشاركت با نیروی مقاومت بسیج ، سازمان جوانان هلال احمر ، ‌انجمن اسلامی دانش آموزان و مشاركت با هرنهادی كه بتواند باری از دوش آموزش و پرورش بردارد را در راستای كمك به منابع ملی و در جهت خدمت به منافع ملی،‌ برشمرد.
فانی اظهارداشت: منابع ملی در خدمت تعلیم و تربیت دانش آموزان است و یقینا نتایج این مشاركت در نهاد آموزش و پرورش و در آینده تربیت دانش آموزان پویا ، ‌پرسشگر ،‌ مومن و انقلابی و در یك جمله افرادی كه كشور را می توانند به سعادت بالاتر و پایدارتر برسانند ،‌ سوق خواهد داد.

***مدرسه محوری سیاست دیگر آموزش و پرورش
وی گفت: سیاست دیگر آموزش و پرورش مدرسه محوری است. جایی كه تعلیم و تربیت عملا شكل می گیرد مدرسه است و لذا تمام خدمات باید در مدرسه متمركز شود.
فانی افزود: در مدرسه تعلیم تربیت شكل می گیرد و همچنین دراین مكان رفتار، بینش، اعتقادات، اخلاق و تربیت دانش آموز بارور می شود.
وزیر آموزش و پرورش یادآور شد ،‌ در حال حاضر سیاست بر مبنای محور قراردادن مدارس بر تعلیم و تربیت است و مدیر مدرسه به عنوان راهبر آموزشی و تربیتی می تواند ابعاد تربیتی دانش آموزان را محقق سازد.

**حجم بالای بخشنامه ها مشكل مدارس
فانی با بیان اینكه یكی از مشكلاتی كه در سال های اخیر گریبان بیشتر مدارس را می گرفت حجم بالای بخشنامه و دستورالعمل ها بود ، اظهارداشت: این روش گلایه مدیران مدارس را از تعدد و تنوع بخشنامه های صادره از سوی اداره ها را به دنبال داشت.
وی گفت: با اقدام خوبی كه طی دوسال اخیر و از سوی آموزش و پرورش صورت گرفت با همراهی و هماهنگی كه بین نهادهای مختلف بوجود آمد، ‌حجم نامه ها و بخشنامه ها به مدارس كاهش یافت.

**حضور دانش آموزان را در انتخابات پیشرو تقویت كنیم
وزیر آموزش و پرورش گفت: امسال سال انتخابات است و برخی از دانش آموزان دبیرستانی برای رای دادن آماده می شوند و باید تلاش كرد این رای اولی ها برای حضور در انتخابات تشویق شوند.
وی اظهار امیدواری كرد: مسوولان و اولیای مدارس نسبت به ساحت تربیت سیاسی و اجتماعی دانش آموز و حضور با نشاط آنان در انتخابات مجلس آینده تلاش كنند.

** وحدت و هماهنگی تشكل ها استمرار یابد
وزیر آموزش و پرورش گفت: حركت بسیار خوبی در راستای تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی از سوی دولت تدبیر و امید مبنی بر هماهنگی و وحدت بین گروه ها و تشكل ها شروع شده و باید این حركت استمرار یابد .
فرآهنگ **‌1417**1569