به گزارش گروه علمي ايرنا از ساينس، در حال حاضر خودروهاي الكتريكي بايد پس از طي مسافتي توقف و با استفاده از تجهيزات شارژ سيمي اقدام به شارژ باتري هاي اتومبيل كنند. اما با ايجاد جاده هاي الكتريكي، اين وسايل نقليه مي توانند توان مورد نياز اين را بدون توقف و با استفاده از فناوري القاي الكترومغناطيسي به صورت بي سيم دريافت كنند و مسافت هاي بيشتري را بدون نياز به توقف و شارژ باتري ها بپيمايند.
در دوره آزمايشي اين بزرگراه ها، در خودروهاي مورد آزمايش، از فناوري بي سيم استفاده مي شود و تجهيزاتي در زير سطح بزرگراه نصب مي شود تا شرايط مختلف رانندگي در بزرگراه ها ارزيابي و شبيه سازي شود.
انتظار مي رود دوره آزمايشي اين بزرگراه ها حدود 18 ماه طول بكشد. پس از اين دوره احتمالا نمونه واقعي تجهيزات شارژ بي سيم در جاده هاي واقعي نصب خواهد شد. قرار است دولت انگليس پس از انعقاد قراردادهاي مربوطه با پيمانكار، جزييات بيشتري را در اين رابطه منتشر كند.
قرار است علاوه بر بزرگراه هاي الكتريكي، در فواصل 20 مايلي جاده هاي انگليس، دستگاه هاي شارژ الكتريكي سيمي نيز نصب شود. اين طرح بر اساس سند استراتژي سرمايه گذاري جاده اي انگليس برنامه ريزي شده است.
بر اساس اين سند، اهداف مختلفي شامل بهبود شرايط فيزيكي جاده ها و افزايش ايمني سفر در آنها تعريف شده است كه دولت بايد در مدت مشخصي به تمام اين اهداف دست يابد.
در راستاي اجراي اين طرح قرار است دولت انگليس در طول پنج سال آينده مبلغ 500 ميليون پوند در توليد فن آوري هاي موردنياز، سرمايه گذاري كند.
علمي (6) ** 9259**1834
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۰
تهران- ايرنا- دولت انگليس اعلام كرد در سال جاري ميلادي، طرح اوليه ساخت بزرگراه هاي الكتريكي را به منظور تامين توان مورد نياز خودروهاي هيبريدي، مورد آزمايش قرار مي دهد.