بیروت – ایرنا – سخنرانی سید حسن نصرالله دبیركل حزب الله لبنان در مراسم ویژه نهمین سالگرد پیروزی مقاومت در جنگ تابستان سال 2006 با دشمن صهیونیستی (جنگ 33 روزه ) با عنوان « پیروزی همیشگی شما» تاكید كرد كه پیروزی الهی مقاومت در این جنگ یك معجزه واقعی بود.

به گزارش ایرنا، این مراسم عصر جمعه در « وادی الحجیر – السلوقی» در جنوب لبنان با حضور گسترده مردم لبنان ، نمایندگان نبیه بری رییس مجلس و رییس جنبش امل، ژنرال میشل عون رییس حزب جریان آزاد ملی و محمد فتحعلی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان برگزار شد.
پیش از شروع سخنرانی سیدحسن نصرالله كه از طریق ویدئو كنفرانس برگزار شد، رزمندگان مقاومت با ادای احترام نظامی از وی استقبال كردند.
وادی الحجیر كه شاهد نابودی 54 تانك مركاوای ارتش صهیونیستی به دست رزمندگان مقاومت و توقف پیش روی ارتش صهیونیستی بوده امروز به یك نماد بزرگ جنگ 33 روزه تبدیل شده است.
دشمن صهیونیستی بعداز شكست خفت بار آن از وادی الحجیر به عنوان وادی الموت ( دشت مرگ) یاد می كند.
این خبر تكمیل می شود.
سید حسن نصرالله در ابتدای سخنرانی خود جنایت اخیر گروه تروریستی تكفیری داعش در شهرك صدر بغداد را كه به شهادت 80 تن و زخمی شدن بیش از 200 منجر شد، محكوم و با مردم عراق و بازماندگان شهدا ابراز همدردی كرد.
دبیركل حزب الله همچنین با ادای احترام به شهدا و جانبازان مقاومت و خانواده معزز شهدا و جانبازان و همچنین تجلیل از نیروها و رزمندگان قهرمان مقاومت از پیروزی الهی مقاومت در جنگ 33 روزه به عنوان یك « معجزه الهی» یاد كرد.
وی تصریح كرد: روز 14 اوت سال 2006 تجاوز دشمن صهیونیستی به لبنان متوقف و دشمن در تحقق اهدافش شكست خورد و در چنین روزی خانواده های لبنانی به منازلشان با اطمینان و یقین بازگشتند زیرا به پیروزی مقاومت و شكست دشمن و معادله بازدارندگی مقاومت در رویارویی با این دشمن باور و ایمان داشتند.
سید حسن نصرالله اظهارداشت: بازگشت خانواده ها به منازلشان قوی ترین پاسخ به متحاوزان صهیونیست و اهداف آنها در همه سطوح بود و تاكیدی بود بر اینكه این پیروزی هدیه الهی است و این پیروزی یك معجزه واقعی بود كه با عوامل مادی و عادی قابل تفسیر نیست.
دبیركل حزب الله با تاكید به اینكه « 14 اوت باید به عنوان عید پیروزی الهی تثبیت شود و ماندگار بماند»، خاطرنشان كرد: باید از وادی الحجیر و تاریخ و گذشته مقاومت آن و نقشش در جنگ 33 روزه همواره سخن گفت.
وی تصریح كرد: سید عبدالحسین شرف الدین امام جهاد و حماسه كه در سال 1920 همایشی را برای تثبیت اصول و ارزش های جهاد و مقاومت تاسیس كرد و فرماندهی این جهاد و مقاومت را به امام غایب سید موسی الصدر منتقل كرد و ایشان هم به آن ابعادی جدید بخشیدند.
سید حسن نصرالله گفت: در وادی الحجیر فراگرفتیم كه بر ما واجب است تا هرگونه اشغالگری را رد كنیم و با همه وسایل در اختیار در مقابل اشغالگران فرانسوی و اسراییلی و یا هر اسم دیگری مقاومت كنیم و مقاومت از سال 1920 تا امروز ادامه داشته و معادلات زیاد و طرح های هیمنه بر لبنان را ساقط كرده است.
دبیركل حزب الله با بیان اینكه« مقاومت خود را در رویدادهای منطقه و در موقعیت پیشرو تثبیت كرد» ، افزود: باید پایداری اسطوره ای مقاومت ، ارتش و ملت و پایداری سیاسی در جنگ تابستان سال 2006 را همراه به یاد آوریم.
وی ، نبرد وادی الحجیر را نبردی مهم و سرنوشت ساز خواند و اظهارداشت: وزیر جنگ وقت اسراییل اعتراف كرد كه در خلال جنگ 33 روزه احساس خفت و ذلالت كرده و هیچ راهی به جز عقب نشینی فوری به سوی مرزها نداشته اند.
سید حسن نصرالله خاطرنشان كرد: هنگامی كه دشمن در جنگ تابستان سال 2006 تصمیم به حمله زمینی گرفت ، محور وادی الحجیر از خطرناك ترین محورها بود و به همین دلیل صهیونیست ها مبادرت به پیاده كردن نیروهای ویژه و چترباز كردند اما این تصمیمی احمقانه بود و هرگز به پیروزی متجاوزان منجر نمی شد.
وی با بیان اینكه « دشمن صهیونیستی مجبور شد تا دست به حمله زمینی بزند تا بگوید به موفقیت دست یافته است و شرایطش در مذاكرات از جمله در باره سلاح مقاومت بهبود یاد»، تصریح كرد: دشمن صهیونیستی درصدد اشغال جنوب رودخانه لیتانی بود تا حضورش در منطقه را تثبیت كند.
دبیركل حزب الله گفت: در وادی الحجیر و تپه های اطراف آن شاهد رویارویی تاریخی و قهرمانانه رزمندگان مقاومت و حماسه آفرین بودیم كه به هلاكت دهها افسر و سرباز صهیونیست منجر شد و درهمین وادی تانك های مركاوا نابود شدند و اینجا بود كه متجاوزان صهیونیست ها حجم گسترده خسارت ها را درك و رویاهایشان نقش برآب شد.
سید حسن نصرالله با تاكید به اینكه دشمن صهیونیستی در جنگ تابستان سال 2006 در نبردهای هوایی، دریایی و زمینی شكست خورد و این جنگ به متون درسی در مدارس نظامی تبدیل شد، افزود: هركس كه صاحب ایمان به مقاومت و پایداری باشد هرگز در جنگ های زمینی ، هوایی و دریایی شكست نمی خورد و می تواند با مقاومت و ثبات قدم همه معادله ها را تغییر دهد.
سید حسن نصرالله تاكید كرد: سرزمین لبنان به گورستان سربازان و افسران ارتش صهیونیستی در هر جنگی تبدیل می شود و با وجود تحولات امروز در منطقه راهبردهای صهیونیست ها در لبنان هرگز با موافقت همراه نخواهد بود.
دبیركل حزب الله خاطرنشان كرد: در مقابل راهبرد تجاوز و یورش دشمن صهیونیستی ما راهبرد وادی الحجیر را داریم و امروز بیش از گذشته عزم و اراده و تصمیم ما راسخ تر و تجهیزات و تعدادنیروهای ما برای جنگ با دشمنان صهیونیستی و تكفیری بیشتر است.
وی تصریح كرد:ما امروز قادر هستیم پیروزی ها را خلق و طرح های دشمنان را ساقط و از لبنان با بكارگیری معادلات بازدارندگی و معادله طلایی ارتش ، ملت و مقاومت حمایت كنیم و به همین دلیل باراك اوباما رییس جمهور آمریكا به اسراییل در خصوص موشك های مقاومت لبنان هشدار می دهد.
سیدحسن نصرالله اظهارداشت: همه ما باید به یاد آوریم كه نبیه بری رییس مجلس لبنان چگونه در مذاكرات در صف اول دفاع از خون شهدا ایستاد و امیل لحود رییس جمهوری وقت از موفقیت های مقاومت در میدان دفاع كرد.
دبیركل حزب الله گفت: اگر ما لبنانی ها یكپارچه و متحد باشیم دارای قدرت لازم برای دفاع از كشور، ملت و سرزمین خود در مقابل همه تهدیدها داریم و براین اساس ازهمه می خواهیم به وحدت و التزام به معادله بازدارندگی و التزام به دفاع از كشورمان روی آورند.
وی افزود: باردیگر بر مخلافت خود با تقسیم و تجزیه تاكید می كنیم و هشدار می دهیم كه تقسیم های جدید به زودی منطقه را وارد جنگ های خانگی ، نژاد و طایفه ای و مذهبی می كند و نتیجه آن فقط ویرانی و تخریب است و این همان چیزی است كه آمریكا می خواهد.
سید حسن نصرالله اظهارداشت: باردیگر بر التزام خود به ایستادن در كنار مقاومت فلسطین تاكید و نسبت به خطرهای متوجه مسجد الاقصی هشدار می دهیم و می گوییم كه مقاومت تنها راه برای رویارویی با تهدیدها و حمایت از مقدسات و تحقق پیروزی ها است.
دبیركل حزب الله با بیان اینكه « همه علمای اممت از طوایف و مذاهب مختلف باید در مقابل خطر تجریه و تقسیم بایستدند و همه ما در این زمینه در مقابل خداوند مسئولیت داریم»، گفت: آمریكا امروز از گروه تروریستی تكفیری داعش برای ساقط كردن نظام ها و حكومت ها و ترسیم نقشه های جدید در منطقه استفاده می كند.
وی خاطرنشان كرد: آمریكا وهمپیمانان آن از داعش برای ساقط كردن نظام سوریه استفاده می كنند، اما آیا به اصطلاح مخالفان معتدل سوریه قادر هستند با این گروه بجنگد؟ این یك نیرنگ است كه در بیشتر كشورهای منطقه بكار گرفته شده است.
سیدحسن نصرالله تصریح كرد: در عراق گفتند كه دولت را تغییر دهید و از حمایت ما در رویارویی با تروریسم مواجه شوید، آی این اتفاق افتاد؟ در یمن با داعش در رویاروی نیروهای ملی ائتلاف می كنند، بله آمریكا از تروریسم برای تحقق طرح های خود از جمله تقسیم و تجزیه كشورهای منطقه و تحقق منافع خود و اسراییل استفاده می كند.
دبیركل حزب الله با تاكید به اینكه « ارتش و ملت سوریه از شروع بحران برای بقای كشورشان و وحدت و جلوگیری از تقسیم و تجزیه آن می جنگند»، گفت: باردیگر تجاوز سعودی – آمریكایی علیه یمن را محكوم می كنیم.
وی تاكید كرد كه تا زمانی كه اراده مقاومت و پایداری وجود دارد، دشمن صهیونیستی و دیگر متجاوزان نمی توانند هیچ یك از اهداف خود را محقق كنند.
سید حسن نصرالله با بیان اینكه « هر كجا كه اشغالگران باشند، فتنه هم وجود دارد»، اظهارداشت: ما همواره به راه و روش و دكترین مقاومت نیاز داریم و باید برای زندگی مشترك تلاش و كاركنیم و به حضور دولتی كه موجب اطمینان همه و نه نگرانی قانع شویم.
دبیركل حزب الله خاطرنشان كرد: ما به دولتی در لبنان نیاز داریم كه در خدمت همه ملت لبنان باشد و در لبنان هیچ حزب و طایفه و جنبشی رهبر نیست ، همه در سختی ها و خوشی ها شریك هستیم و همه باید پیش از وجود خود و سازمانش از وجود لبنان مطمئن باشند.
وی تصریح كرد: متاسفانه لبنانی ها امروز احساس ترس و ضرر می كنند و دولت لبنان تنها زمانی در خدمت همه خواهد بود كه از شركای واقعی و حقیقی تشكیل شده باشد.
سیدحسن نصرالله با بیان اینكه، راه رسیدن به یك دولت قوی، شراكت حقیقی همه اركان جامعه لبنان است ، گفت: ما در لبنان امروز با بحران ها و تهدیدهای بزرگی در همه زمینه ها مواجه هستیم و از جمله این بحران ها این است كه مسیحیان احساس ضرر و خسارت می كنند و جریان آزاد ملی لبنان و احزاب همسوی با آن بر آن تاكید كرده اند.
دبیركل حزب الله افزود: زمانی كه ما برای گفت وگو با جریان آزاد ملی و ژنرال میشل عون تلاش می كنیم برخی در جهت عكس درصدد تحریك هستند و این روشی اشتباه است.
وی تاكید كرد: حزب الله هرگز نمی پذیرد كه همپیمانان آن شكسته و یا كنار گذاشته شوند به ویژه همپیمانانی كه در جنگ تابستان 2006 در كنار مقاومت بودند و در این رابطه حاضر هستیم فداكاری كنیم و قربانی بدهیم و براین اساس از همه می خواهیم از محاسبات خطا و اشتباه دست بردارند.
سید حسن نصرالله با تاكید بر اینكه ژنرال عون تنها مسیر الزامی برای انتخاب رییس جمهوری جدید لبنان است، گفت: آیا احدی در لبنان قادر است ژنرال عون را بشكند و او را در موضوع انتخاب رییس جمهوری كنار بگذارد؟
دبیركل حزب الله افزود: برخی به این دل بسته اند كه ایران در پرونده انتخاب رییس جمهوری لبنان بر همپیمانان ما اعمال فشار خواهد كرد اما من می گویم كه در توهم ، توهم و توهم به سر می برید و ایران اعلام كرده است كه در موضوعات داخلی لبنان دخالت نمی كند.
وی اظهارداشت: گزینه های حزب الله در داخل لبنان به رغم اینكه در سوریه با گروه های تروریستی تكفیری می جنگد و آماده رویارویی با دشمن صهیونیستی است، كاملا مشخص است و هیچ كس نمی تواند تصور كند كه لبنان بدون مشاركت جریان آزاد ملی خواهد بود.
سید حسن نصرالله تاكید كرد: امروز باردیگر عهد خود را تجدید و تاكید می كنیم كه از قربانی دادن ها ، هراس افكنی ها و جنگ های روانی نمی ترسیم و در صحنه باقی می مانیم و برای اجرای تكالیف و مجاهدت به خدا و ملت خود اطمینان داریم و نتیجه راه مقاومت فقط پیروزی است.
خاورم ** 390** 1324