مشهد - ايرنا - امام جمعه اهل سنت تايباد با گراميداشت دهه كرامت گفت: جامعه اهل سنت ارادت خاصي به حضرت امام رضا (ع) داشته و از آن حضرت به كرامت و بزرگي ياد مي كنند.

مولوي غلام نبي توكلي روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: با توجه به جايگاه و منزلت حضرت امام رضا (ع) در بين بزرگان اهل سنت، امام غزالي هر شب جمعه از شهر طوس به سناباد رفته و برسر قبر آن حضرت شب را به صبح رسانده و از فيوضات معنوي ايشان استفاده مي كرد.
وي به ارادت شيخ الاسلام احمد جامي به حضرت امام رضا (ع) اشاره كرد و گفت: اين عارف نامي بارها از تربت جام به مشهد الرضا (ع) رفته و قبر آن حضرت را زيارت مي كرد.
وي اظهار كرد: زين الدين ابوبكر تايبادي نيز مي گويد شيخ الاسلام احمد جامي به من سفارش كرده كه به مشهد مقدس بروم و از فيوضات معنوي حضرت امام رضا (ع) استفاده كنم.
امام جمعه اهل سنت تايباد افزود: ائمه اطهار (ع) و اهل بيت پيامبر (ص) از ويژگيهاي منحصر به فرد برخوردار بوده و اخلاق و رفتار آنها با تاسي از جدشان رسول خدا (ص) بوده است.
مولوي غلام نبي توكلي گفت: اگر گفتار و كردار پيامبر اسلام (ص) و حضرت امام رضا (ع) را الگوي رفتار خود قرار دهيم خداوند هم رحمت واسعه خود را كه همان وحدت مسلمين است به ما عطا خواهد نمود.
وي ادامه داد: دهه كرامت فرصت مناسبي براي تاسي از رفتار بزرگان دين است كه با عطوفت و مهرباني با هم رفتار كنيم تا خداوند همه ما را با وحدت و همدلي در مقابل دشمنان اسلام پيروز كند.
شهرستان 114 هزار نفري تايباد در 220 كيلومتري جنوب شرقي مشهد قرار دارد.
7494 / 6053