كاشان- ایرنا- نماینده ولی فقیه و امام جمعه كاشان گفت: در مجموعه نظام فرهنگی اسلام، چیزی با عنوان كف زدن وجود و معنا ندارد.

به گزارش ایرنا آیت الله عبدالنبی نمازی یكشنبه شب در آیین افتتاحیه هفتمین جشنواره ملی «آه و آهو» در كاشان اظهار داشت: در هیچ جای تاریخ از صدر اسلام تا امروز جای پا و نشانه ای از این عمل نیست و كف زدن سوغات غرب است.
وی با اشاره به اینكه كف زدن هیچ خروجی و بهره و فایده ای ندارد، افزود: مناسك و مراسم حج در عصر جاهلیت قبل از اسلام به صورت سوت و كف زدن بوده، بنابراین ریشه تاریخی این عمل به عصر جاهلیت باز می گردد.
وی تاكید كرد: استفاده از ابزار موسیقی در شان جلسات مذهبی همچون جشنواره های فرهنگی، معنوی نیست.
وی با تبریك سالروز تولد كریمه اهل بیت (ع) حضرت فاطمه معصومه (س) اظهار داشت: شخصیت آن حضرت پیامی برای بشریت در مورد جایگاه و عظمت زن در نظام توحیدی دارد.
آیت الله نمازی تاكید كرد: پناه بردن علمای بزرگ در جوار بارگاه حضرت معصومه (س) و دارا بودن مقام شفاعت آن حضرت، نشانه ای از جایگاه زن در اسلام است.
وی افزود: یكی از تهدیدات و تهاجم های غرب علیه ما عدم رعایت حقوق زن و نادیده گرفتن جایگاه او در اسلام است، در صورتی كه اسلام بالاترین منزلت و جایگاه و شرافت را برای زن قائل است.
امام جمعه كاشان با اشاره به مملو بودن فضای كشور از حضور غواصان شهید، گفت: این عظمت به دلیل جایگاه ارزشمند مادران شهداست.
آیت الله نمازی برگزاری جشنواره های معنوی را در جهت دستیابی جامعه به انوار الهی مفید دانست و تصریح كرد: راهكار آلوده نشدن جوانان در جامعه اسلامی، ترویج معارف دین است و البته اینگونه مراسم نیز باید در چارچوب اسلام و فارغ از الحاقات وارداتی باشد.
هفتمین جشنواره ملی آه و آهو همزمان با سیزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) و همزمان با دهه كرامت به مدت 11 شب در بخش های شعر، داستانك 88 كلمه ای، سرود و نقاشی رضوی برگزار می شود.
آثار رسیده به دبیرخانه این جشنواره در بخش شعر رضوی با موضوعات كرامات، القاب و احادیث رضوی، گنبد طلا، نقاره خانه و پنجره فولاد، در بخش داستانك 88 كلمه ای شامل سفرها، حجاب و اخلاق رضوی و در بخش سرود و نقاشی رضوی با موضوع یك حدیث از امام رضا (ع) است.
تقدیر از هشت آزاده با نام رضا، تجلیل از مادران هشت شهید مفقودالاثر و اجرای تئاتر با محور خانواده ایرانی با معیارهای رضوی، اجرای همایش مهدویت، پخش كلیپ، اجرای تواشیح و تقدیر از حفاظ برتر قرآن، همایش های جشن كودكان و طب رضوی و بزرگداشت مقام امامزادگان از برنامه های این جشنواره است.
3009/6021