گچساران - ايرنا - رييس سازمان مديريت و برنامه ريزي كهگيلويه و بويراحمد گفت: امسال شش هزار و 200 ميليارد ريال اعتبار براي عمران و آباداني اين استان اختصاص يافته است.

حسن نوروزي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين مقدار اعتبار از محل بودجه هاي استاني، نفت، ملي، ملي استاني شده و ماده 180 مناطق محروم به كهگيلويه و بويراحمد اختصاص يافته است.
وي با يادآوري بودجه عمراني چهار هزار و 500 ميليارد ريال سال گذشته و تخصيص دو هزار و 900 ميليارد ريال آن ، تصريح كرد: بودجه امسال كهگيلويه و بويراحمد افزايش چشمگيري يافته است.
نوروزي ابراز داشت: افزايش چشمگير بودجه عمراني كهگيلويه و بويراحمد در دو سال گذشته گواهي بر توجه دولت به اين استان است.
وي ميزان اعتبارات ملي استاني شده كهگيلويه و بويراحمد را 850 ميليارد ريال ذكر كرد و گفت: اين اعتبار براي تكميل 24 طرح عمراني در نظر گرفته شده است.
وي اعتبار يك سوم مناطق نفتخيز را 535 ميليارد ريال اعلام كرد و افزود: اين بودجه براي 14 طرح بزرگ مصوب شده است.
وي اظهار كرد: امسال يكهزارو 450 ميليارد ريال از محل دوسوم بودجه ماده 180 مناطق محروم براي اين استان مصوب شده كه نسبت به اعتبار 810 ميليارد ريال سال گذشته افزايش زيادي دارد.
رييس سازمان مديريت و برنامه ريزي كهگيلويه و بويراحمد با اشاره به افزايش بودجه عمراني نفت از نيم درصد كل بودجه كشور به يك درصد، دوبرابر شدن بودجه طرح هاي ملي، بودجه پروژه هاي ملي استاني شده از هشت دهم درصد از كل بودجه به 96 دهم درصد و دو و نيم درصد و بودجه رديف هاي متفرقه از يك درصد به 9 درصد نسبت به دو سال 92 ابراز داشت: سياست هاي دولت و مجلس به كاهش محروميت كهگيلويه و بوراحمد كمك زيادي كرد.
نوروزي همچنين خواستار افزايش سهم بودجه يك سوم مناطق نفتخيز و دوسوم نقاط محروم استان از دو درصد به سه درصد شد.
وي در ادامه گفت: تغيير سيماي مناطق شهري و روستايي محور توسعه كهگيلويه و بويراحمد است.
وي افزود: زيباسازي مناطق شهري نقش اثرگذاري در افزايش رضايتمندي مردم و رونق صنعت گردشگري به عنوان قابليت مهم توسعه كهگيلويه و بويراحمد دارد.
وي اظهار كرد: آباداني مناطق روستايي اولويت دولت يازدهم براي پيشگيري از مهاجرت روستاييان به شهرهاست.
استان كهگيلويه و بويراحمد با حدود 700 هزار نفر جمعيت در جنوب غربي ايران با وجود سرمايه هاي خدادادي نفت، گاز، منابع طبيعي و آب در سال هاي گذشته در بسياري از شاخص ها رشد زيادي نكرده است.
8143/1662