ساری-ایرنا-دبیر ستاد اجرایی طرح ملی تلاوت قرآن كشور از اجرایی شدن طرح ملی قرآن در تمامی استان های كشور خبرداد و گفت: این طرح كه از سال 1391 آغاز شده هم اكنون در 16 استان و 17 شهر كشوردر حال اجرا است .

به گزارش خبرنگار ایرنا ، حسین مقدم كیا روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود:با توجه به استقبال زیاد از این طرح و گسترش قرآن خوانی در كشور ،طرح ملی تلاوت قرآن براساس نیاز و توان استان های كشور در مراكز تمامی استان های كشور اجرایی خواهد شد .
وی ادامه داد :اجرای طرح ملی تلاوت قرآن در دستور كار این ستاد قرار دارد .
دبیر ستاد اجرایی طرح ملی تلاوت قرآن كریم با اشاره به اینكه این طرح در دو دوره سه ساله (مقدماتی و تكمیلی ) تدوین شد ، ادامه داد : اجرای این طرح بصورت كلاسیك ، ترمی و واحدی دراستان های مختلف شروع به كار كرد .
وی گفت: با اجرای طرح ملی تلاوت قرآن تاكنون 400 نخبه قرآنی در كشور شناسایی شدند كه شركت كنندگان در مراحل مختلف آموزشی این طرح قرار دارند .
به گفته مقدم كیا ازامسال ثبت نام مجازی از علاقمندان شركت در طرح ملی تلاوت قرآن كریم انجام شد تا بستر و زمینه برای حضور و استفاده تمامی افراد علاقمند در مناطق مختلف شهری و روستایی به تلاوت قرآن فراهم شود.
دبیر اجرایی ستاد طرح ملی تلاوت قرآن گفت : یكهزار و 300 نفر برای شركت دراین طرح ثبت نام كردند كه ارزیابی آزمون این طرح در حال انجام است.
وی زمان آغاز دوره جدید طرح ملی تلاوت قرآن را 15 شهریورماه امسال اعلام كرد .
مقدم كیا از آغاز نخستین اردوی آموزشی و تفریحی شركت كنندگان طرح ملی تلاوت قرآن در مازندران خبرداد و گفت: این اردو با حضور 52 نخبه قرآنی كشور از امروز آغازشد و تا جمعه ،سی ام مرداد ماه امسال ادامه دارد .
وی برگزاری آموزش های تخصصی صوت ، لحن ، اخلاق و تجوید را از برنامه های این اردوی آموزشی و تفریحی برشمرد و ادامه داد : همچنین پنجمین همایش مروجان طرح ملی تلاوت قرآن كشور و نخستین كارگاه آموزشی هماهنگی با اساتید این طرح نیز برگزار می شود .
دبیر اجرایی طرح ملی تلاوت قرآن كریم به برنامه های آتی در خصوص برگزاری جلسات سنتی آموزش قرآن در قزوین ، ساری ، مشهد ، تبریز و كاشان اشاره كرد و گفت : اشاعه و افزایش تعداد این جلسات قرآنی در دیگر مناطق كشوردر دستور كار قرار دارد .
مدیر موسسه فرهنگی قرآن و عترت طهوراء ساری نیز گفت: این موسسه از سال 1391 بعنوان مجری طرح ملی تلاوت قرآن كریم دراین عرصه فعالیت میكند .
رقیه افتخاری منش ادامه داد: این موسسه درراستای ترویج فرهنگ قرانی با برگزاری محافل انس و كرسی های تلاوت قرآن نقش آفرینی می كند .
طرح ملی تلاوت قرآن كریم با همكاری و مشاركت و وزارات فرهنگ و ارشاد اسلامی ، معاونت قرآن و عترت و ستاد اجرایی طرح ملی قرآن در 16 استان كشور در حال اجرا است تا زمینه شناسایی و پرورش استعدادهای قرآنی پسران نوجوان هشت تا 14 ساله را فراهم آورد .
دبیر ستاد اجرایی طرح ملی تلاوت قرآن كشور همچنین از دفتر ایرنا ساری بازدید كرد.ك/3
2096/6097