آستارا - ايرنا - رييس هيات ورزش روستايي و بازي هاي بومي و محلي آستارا گفت : اين شهرستان براي نخستين بار ميزبان مسابقات واليبال و دو وميداني بانوان روستايي غرب كشور شد.

شاهين شربياني روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ايرنا افزود: مسابقات انتخابي قهرماني غرب كشور با حضور بانوان ورزشكار در دو رشته واليبال و دو وميداني از 31 مرداد به مدت سه روز در محل سالن ورزشي انقلاب آستارا برگزار مي شود.
وي با اشاره به اينكه اين مسابقات با همكاري فدراسيون ورزش روستايي و بازي هاي بومي و محلي جمهوري اسلامي ايران برگزار مي شود ، اضافه كرد: در اين مسابقات 55 ورزشكار از پنج استان آذربايجان شرقي ، آذربايجان غربي ، اردبيل ، زنجان و گيلان با همديگر به رقابت مي پردازند.
وي با بيان اينكه هر كدام از استان هاي مذكور به همراه دو تيم در اين مسابقات حضور پيدا خواهند كرد ، ادامه داد: مسابقات دووميداني در دو ماده پرتاب وزنه و دوي 60 متر برگزار مي شود.
رييس هيات ورزش روستايي و بازي هاي بومي و محلي آستارا در ادامه از برگزاري جشنواره فرهنگي ورزشي دا در بندر آستارا خبر داد و بيان كرد: اين جشنواره يك روزه با هدف احيا و توسعه ورزش هاي سنتي و بازي هاي بومي و محلي، ارتقا سلامت و ايجاد نشاط ، پانزدهم مهر ماه سال جاري به مناسبت روز روستا در شهرستان آستارا برگزار مي شود.
شربياني افزود: روستاي سرسبز كانرود ميزبان اين جشنواره فرهنگي ورزشي خواهد بود.
شهرستان 86 هزار نفري آستارا در 200 كيلومتري غرب مركز استان گيلان واقع شده و داراي چهار هزار و 400 ورزشكار ساماندهي شده است.ك/3
7105/6070