سنندج-ايرناـ رييس سابق اداره راه و شهرسازي شهرستان قروه گفت: در سه سال اخير اداره راه و شهرسازي قروه موفق به اخذ سند مالكيت 375 هكتار از اراضي ملي واقع در حريم شهر با هدف جلوگيري از زمين خواري شد.

به گزارش ايرنا، مصطفي رضايي شامگاه پنجشنبه در آيين معارفه رييس جديد اداره راه و شهرسازي قروه افزود: مستند سازي و نقشه برداري 400 هكتار ديگر از اراضي ملي واقع در حريم شهر قروه انجام شده است و مستندات آن جهت صدور سند مالكيت به اداره ثبت اسناد و املاك شهرستان در راستاي صدور اسناد مالكيت منعكس شده است.
او گفت: با اين كار ارزش ملكي افزون بر پنج هزار ميليارد ريال براي دولت ايجاد و زمينه براي توسعه كالبدي شهر قروه فراهم خواهد شد.
رضايي تاكيد كرد: در همين راستا و به جهت كوتاه نمودن دست افراد سودجو از اراضي دولتي، طرح دعوي از متصرفان اراضي ملي و ملكي انجام شده است و در هشت فقره پرونده حكم رفع تصرف اخذ شده است.
وي ديگر اقدامات بسيار مهم اين اداره را تملك اراضي از مالكين جهت افزايش سطح مالكيت اراضي دولتي عنوان كرد و افزود: در يكي از اين موارد بعد از تملك، عمليات مربوط به تفكيك انجام و منجر به صدور سند در 28 قطعه مسكوني به نام دولت شد كه مي تواند در طرح هاي آتي دولت براي تامين مسكن اقشار كم درآمد جامعه مورد استفاده قرار گيرد.
رييس اداره راه و شهرسازي سابق قروه به حوزه مديريت راهداري اشاره كرد و افزود: عمده تلاش هاي اين اداره متمركز بر روكش آسفالت در طول محورهاي مواصلاتي به جهت ارتقاء كيفيت رويه آسفالتي بوده است.
به گفته وي در همين راستا روكش محور قروه- همدان باند برگشت حدفاصل ناظم آباد - قروه به طول 11 كيلومتر، آسفالت و روكش بخشي از بلوار غدير قروه به جهت كمك به شهرداري قروه به طول 700 متر و عرض 20 متر و روكش محور قروه- دهگلان باند رفت حد فاصل قروه تا تقاطع روستاي شانوره به طول 4.6 كيلومتر انجام شده است.
رضايي به پروژه هاي در دست اقدام اشاره كرد و افزود: آسفالت و روكش ادامه بلوار غدير به طول 1.5 كيلومتر، روكش محور قروه- سنقر 5 كيلومتر، روكش محور قروه- بيجار 10 كيلومتر و روكش محور قروه-دلبران-قزلجكند به طول 28 كيلومتر از جمله پروژه هاي در دست اقدام است.
رضايي مهمترين پروژه حوزه ساخت و توسعه در طول سه سال اخير را ساخت و بهره برداري از پروژه بزرگراه قروه-همدان به طول 36 كيلومتر دانست و افزود: اين پروژه نقش عمده اي در كاهش تصادفات در اين محور بويژه در تصادفات منجر به فوت داشته است.
به گفته وي اجرا و تكميل 3.2 كيلومتر از بزرگراه قروه-سريش آباد در سال 91 به پايان رسيد و عمليات اجرايي در 1.5 كيلومتر ديگر از اين مسير در حال عمليات اجرايي توسط شركت مرصوص بنيان است.
رضايي اذعان داشت: اجراي عمليات ارتقاء راه روستايي قروه-دلبران به طول هشت كيلومتر به بهره برداري رسيد و در اواخر سال گذشته پنج ميليارد ريال اعتبار جهت ادامه مسير به طول 4 كيلومتر جذب و به زودي شاهد آغاز عمليات مربوطه خواهيم بود.
به گفته وي عمليات اجرايي مربوط به اتقاء محور قروه-سنقر در سال 91 آغاز و در سال اخير 4 كيلومتر از اين پروژه با توجه به فعال بودن كارگاه حدفاصل روستاهاي صندوق آباد تا شهاب الدين به اتمام رسيده و زير ترافيك قرار خواهد گرفت.
رييس سابق اداره راه و شهرسازي شهرستان قروه افزود: با پروژه هاي فعال در دست اقدام حدود 45 كيلومتر به مجموع راه هاي شهرستان اضافه مي شود و ضريب برخورداري از راه روستايي به 74 درصد خواهد رسيد.
رضايي در ادامه گفت: قروه در ضريب برخورداري از راه روستايي رتبه اول استان را دارد و هفت درصد بالاتر از ميانگين كشوري است.
وي به احداث چهار هزار 51 واحد مسكن مهر در قالب مسكن خود مالكي، مسكن مهر و پروژه هاي بنياد مسكن شهرستان قروه اشاره كرد و افزود: اين شهرستان در اين زمينه رتبه سوم استان بعد از شهرستان هاي سنندج و سقز را كسب كرده است.
رييس سابق اداره راه و شهرسازي شهرستان قروه افزود: تاكنون سه هزار و 652 واحد از اين پروژ ها به متقاضيان واگذار گرديده و كليه اقدامات مربوط به واگذاري انشعابات اين واحدها نيز با هماهنگي دستگاه هاي خدمات رسان به انجام رسيده كه در نوع خود در سطح استان و كشور كم نظير است.
در پايان مراسم از زحمات مصطفي رضايي قدرداني شد و ابراهيمي فر به عنوان سرپرست جديد اداره راه و شهرسازي معرفي شد.
قروه در 90 كيبومتري شرق سنندج واقع شده است.ك/2
7345/1904