رشت - ایرنا - مدیركل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی گیلان از جدیت برای پیگیری استانداردسازی و بهبود فیزیكی فضای زندان های استان خبر داد.

سید حمید حسینی روز یكشنبه در حاشیه نشست فصلی مددكاران اجتماعی زندان های استان در رودسر و بازدید از زندانهای این شهرستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان كرد: در زمان حاضر 14مركز نگهداری زندانیان در استان وجود دارد كه از این تعداد فقط دو مركز زیر 20سال هستند و بقیه از عمر مفید آنها گذشته كه نیاز به احیای و بازسازی و ساماندهی است.
وی در این خصوص از ساخت پنج زندان و بازداشتگاه در پنج شهر استان گیلان خبر داد و گفت: ساخت بازداشتگاه 200نفری در رودسر ،300نفری در رشت و سه زندان در شهرهای انزلی ،استارا و تالش در دستور كار قرار دارد.
وی اظهار كرد: كار مطالعاتی این طرحها انجام شده و به محض اتمام كارهای مطالعاتی نسبت به تامین اعتبار برای ساخت این طرحها آغاز خواهد شد.
به گفته وی، مرحله به مرحله این طرح در حال انجام است و تلاش داریم فضای استاندارد كشوری را در زندانهای گیلان ایجاد كنیم.
مدیركل زندانهای استان گیلان در بخش دیگری از این مصاحبه از نشست با مجمع نمایندگان استان برای رفع مشكلات زندانهای گیلان خبر داد و گفت: ما در این نشست مسائل و مشكلات زندان های گیلان را بیان كردیم و قرار است نمایندگان در قالب ردیف های مختلف و نیز اعتبارات مربوط به ستاد بحران به زندان های گیلان كمك كنند.

* آزادی پنج هزار و 40زندانی طی سال گذشته به آغوش خانواده ها
رییس اداره امور خدمات اجتماعی اداره كل زندانهای گیلان روز یكشنبه در نشست فصلی مددكاران اجتماعی زندانهای استان در شهرستان رودسر گفت: پارسال با تلاش مسوولان، مددكاران اجتماعی و خیران پنج هزار و 40نفر زندانی از زندان های استان آزاد و به آغوش گرم خانواده های خود بازگشتند.
فرهاد نصیری، بیان كرد: هم اكنون 33نفر مددكار اجتماعی در زندانهای گیلان فعالیت دارند كه مهم ترین رسالت آنها رسیدگی به امور قضایی و اجتماعی زندانیان و خانواده های آنان است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاكید بر اینكه حوزه مددكاری به نسبت آنچه هست باید بهتر شود، افزود: این موضوع در دو مبحث كمیت و كیفیت بسیار حائز اهمیت است و انتظار داریم در حوزه هایی كه تلاش می شود با دل و جان كار كنند، ایجاد انگیزه شود تا بیشترین بهره وری حاصل گردد.
وی با درخواست از مسوولان برای رفع كمبود اعتبارات و منابع انسانی در حوزه مددكاری خاطر نشان كرد: معتقدم كار اصلاحی در زندان تكمیل نمی شود مگر اینكه مددكاران اجتماعی فضای نشاط و آرامش در زندان ایجاد كنند.
شهرستان رودسر در شرق مركز استان گیلان قرار دارد.ك/3
3019/ 6158