آبادان-ايرنا-رئيس اداره شيلات و آبزيان آبادان گفت:به منظور بهبود كيفيت صيد، كاهش مشكلات صيادي، صرفه‎جويي در زمان و رسيدن به بهره‎وري بالاتر و بهتر و تجهيز شناورها صيادي به سيستم‏‎هاي صيادي به‎روز و مدرن، دو سوم ناوگان شناورهاي صيادي آبادان از چوبي صيادي به فايبرگلاس ارتقاء يافت.

سيد صالح هلالات چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود:دارندگان شناورهاي صيادي چوبي براي دريافت تسهيلات بانكي به بانك هاي عامل معرفي مي شوند.
وي گفت:بيش از 24 هزار نفر به صورت مستقيم و غير مستقيم در بخش شيلات شهرستان آبادان فعاليت مي كنند كه 42 درصد اشتغال شهرستان را دربر مي گيرد.
هلالات از فعاليت 35 درصد ناوگان صيادي استان خوزستان در سه بندر صيادي آبادان، الفجر اروندكنار و چوئبده خبر داد و اظهار داشت:تمامي خدمات از جمله صدور مجوز صيد، سوخت، تخليه صيد و بارگيري ملزومات صيد در بنادر انجام مي شود و با تمهيدات انديشيده شده نيازي به مراجعه به اداره شيلات آبادان نيست.
رئيس اداره شيلات و آبزيان آبادان گفت:120 لنج صيادي و 70 قايق موتوري در اسكله شماره 14 آبادان، 67 لنج صيادي و 25 قايق موتوري صيادي در بندر چوئبده و 179 لنج صيادي و 340 قايق موتوري صيادي در بندر صيادي والفجر اروندكنار در بخش صيدي و صيادي مشغول فعاليت است.
رئيس اداره شيلات و آبزيان آبادان اظهار داشت:بيش از 19 هزار و 600 تن انواع ماهي و ميگو طي سال 1393 از سوي ناوگان صيادي شهرستان آبادان صيد شد.
هلالات، حلوا سفيد، سنگسر، شوريده، شانگ، راشگو ، صبور، بياح و ميگو را عمده گونه هاي صيد شده از سوي شناورهاي صيادي شهرستان آبادان عنوان كرد.
3005/6125