سنندج- ايرنا- مديركل پست بانك كردستان با اشاره به اينكه 351 دفتر خدماتي پست بانك در مناطق شهري و روستايي استان فعال است، گفت: از اين تعداد 163 دفتر خدماتي شهري و 188 دفتر خدماتي روستايي است.

فاتح ملايي روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اشاره به اينكه در سطح استان كردستان مجموعا 10 شعبه پست بانك داير است گفت: در هفت شهرستان استان هر كدام يك شعبه و در شهر سنندج نيز سه شعبه پست بانك داير است.
وي نقش پست بانك را در توسعه پايدار روستاها و مناطق محروم كشور مهم ارزيابي كرد و گفت: توسعه و آباداني مناطق روستايي، محروميت زدايي و كاهش تردد شهري از مزاياي اصلي پست بانك در مناطق محروم و كم برخوردار شهري و روستايي است.
وي هدف از ايجاد دفاتر ICT روستايي را دسترسي به خدمات بانكي، افزايش سهولت دسترسي مردم به خدمات، سرمايه گذاري هاي بخش غير دولتي و ارتقاء كيفيت ارايه خدمات عنوان كرد.
ملايي كمك به روند توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي در مناطق روستايي، ايجاد اشتغال در بخش خصوصي و جمع آوري وجوه مازاد و سرگردان و ورود آنها به چرخه اقتصاد كشور را از ديگر اهداف راه اندازي دفاتر ICT در روستاها برشمرد.
وي پرداخت حقوق مستمري بگيران، ارايه خدمات الكترونيكي pin pad ، pos، atm، انجام حواله الكترونيكي، اينترنت بانك، موبايل بانك، پرداخت يارانه نقدي و وصول چك در دفاتر خدماتي ICT روستايي انجام مي شود.
مديركل پست بانك كردستان با اشاره به اينكه سهام پست بانك دولتي است گفت: درصد كمي از سهام به بخش خصوصي واگذار شده است.
وي ابراز اميدواري كرد: تا پايان امسال سهام پست بانك مشخص مي شود.
ملايي با اشاره به اينكه پست بانك در راستاي رفاه مردم در روستاها خدمات ارايه مي كند، گفت: پست بانك مجهز به نرم افزار جامع بانكي است كه خدمات متنوع بانكي ارايه مي كند.
وي با اشاره به اينكه از مزيت هاي مهم پست بانك جلوگيري از ترددهاي روستاييان به شهر در راستاي ارايه خدماتي بانكي است، اظهار كرد: دفاتر خدماتي در راستاي كاهش تصدي گري دولت، افزايش بهره وري نظام اداري و ايجاد بستر دولت الكترونيك در سطح كشور ايجاد شده است. ك/3
7352/6108