كرمانشاه - ايرنا - مديركل تجهيز و نوسازي مدارس استان كرمانشاه از افتتاح 11 پروژه آموزشي و پرورشي در هفته دولت در سطح استان خبر داد و گفت: اين پروژه ها با تلاش كاركنان اين اداره كل و مشاركت خيرين به بهره برداري رسيد.

مرزبان نظري روز دوشنبه به خبرنگار ايرنا گفت: براي بهره برداري از اين پروژه ها در مجموع حدود 107 ميليارد و 350 ميليون ريال اعتبار از محل اعتبارات ملي و استاني و با مشاركت خيرين مدرسه ‌ساز و موسسات خيريه هزينه شده است.
وي ادامه داد: يكي از اين پروژه ها احداث دبستان 15 كلاسه مسكن مهر رازي 2 با زيربناي دو هزار و 173 متر مربع و با بيش از 19 ميليارد و 500 ميليون ريال اعتبار بود كه به بهره برداري رسيد.
نظري ادامه داد: اين دبستان مجهز به آزمايشگاه، اتاقهاي اداري، نمازخانه، سيستم گرمايشي و سرمايشي استاندارد، كلاسهاي هوشمندسازي شده، سيستم اعلام و اطفاي حريق، دزدگير، سيستم نشت‌ ياب و فيوز گازي براي مواقع بحراني مي باشد و بر اساس آخرين ضوابط فضاهاي آموزشي احداث شده است.
مديركل نوسازي مدارس كرمانشاه همچنين با اشاره به پروژه مقاوم ‌سازي مدرسه بيهقي اظهار كرد: اين مدرسه با زيربناي 1300 متر مربع و با 6 ميليارد ريال اعتبار مقاوم ‌سازي و بهسازي شده و تمام سيستمها و تجهيزات آن بروز مي باشد.
وي تصريح كرد: اين پروژه شامل 9 كلاس درس، آزمايشگاه، اتاقهاي اداري، نمازخانه و مجهز به سيستم گرمايشي و سرمايشي استاندارد ، كلاسهاي هوشمندسازي، سيستم اعلام و اطفا حريق، دزدگير، سيستم نشت ‌ياب و فيوز گازي براي مواقع بحراني است.
نظري در ادامه، احداث استخر سرپوشيده فجر كرمانشاه، كارگاه فني آموزشگاه البرز در سرپل‌ ذهاب، تخريب و بازسازي هنرستان شريعتي در سنقر، احداث سالن ورزشي شماره چهار كرمانشاه و مدرسه روستاي حمام دره‌ در شهرستان صحنه را از ديگر پروژه‌هاي افتتاحي هفته دولت عنوان كرد كه به بهره برداري رسيده اند.
وي در پايان احداث سالن ورزشي اردوگاه سرآب ‌گرم در سرپل ‌ذهاب، تكميل دبستان 2 كلاسه روستاي كله‌ هو در كرمانشاه، تكميل نمازخانه رئوفي بخش دينور و احداث پژوهش‌ سرا و آزمايشگاه دانش‌آموزي چرالنگه هرسين را نيز از ديگر پروژه‌هاي افتتاحي اعلام كرد.
7458/8066