كرمانشاه - ایرنا - وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی گفت: سند تحول بخش تعاون كشور تدوین و آماده تقدیم به هیات دولت است.

به گزارش ایرنا، علی ربیعی شامگاه سه شنبه در حاشیه جلسه شورای اداری كرمانشاه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سعی می كنیم كه این سند در هفته تعاون در دستور كار هیات دولت قرار گیرد.
وی افزود: برای سال 94 هفت راهبرد و هفت برنامه برای تعاون در نظر گرفته ایم و آنها را دنبال خواهیم كرد.
وزیر كار با بیان اینكه افزایش اعتبار برای بانك توسعه تعاون در نظر گرفته شده است گفت: متاسفانه در سالهای گذشته بخشهای تعاونی و غیر تعاونی به دلایل مختلفی آسیب دیدند و با ریزش نیرو رو به شدند كه بخشی از تلاش دولت تنها برای جلوگیری از ریزش نیرو سامان پیدا كرد.
ربیعی با بیان اینكه در سالهای گذشته وامهایی بدون مطالعه واگذار شده و یا وامها در بخشهای مرتبط سرمایه گذاری نشده است اظهار داشت: ما 2 تصمیم بزرگ در دولت گرفتیم، نخست اینكه كسانی كه وام ارزی گرفتند اگر بدون تقصیر در بازپرداخت با مشكلی رو به شده باشند پس از بررسی در وزارت صنعت، معدن و تجارت با همان قیمت پیشین پرداخت كنند.
وی افزود: در بخش دوم نیز در حال مذاكره با بانكها برای گرفتن استمهال برای كسانی هستیم كه به دلیل مشكلات نتوانسته اند وامهای خود را پرداخت كنند.
وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی در ادامه گفت: به منظور اشتغال دانشجویان به دنبال ایجاد مراكز كارآفرینی در كنار دانشگاههای كشور هستیم.
ربیعی اظهار داشت: این مركز كارآفرینی در كنار دانشگاه شهید بهشتی ایجاد شده و در باقی دانشگاهها نیز ایجاد خواهد شد.
وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی عنوان كرد: شركتهای دانش بنیان هم از صندوق نوآوری و شكوفایی می توانند وام بگیرند و هم از وامهای تخفیفی توسعه ملی استفاده كنند.
ربیعی با بیان اینكه شركتهای دانش بنیان می توانند سامان پیدا كنند، گفت: در این زمینه با معاون علمی فناوری رییس جمهوری تفاهم نامه امضا كرده ایم.
وزیر تعاون ، كار و امور اجتماعی در سفر یك روزه خود به كرمانشاه در مراسم آغاز عملیات اجرایی پالایشگاه 150 هزار بشكه ای آناهیتا و شورای اداری استان شركت كرد.
7445/8066