ايوب كرد روز چهارشنبه درحاشيه بازديد خيرالله خادمي معاون شركت ساخت و توسعه و زيربناهاي حمل و نقل كشور از اين طرح در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: عمليات اجرايي محور كنارك - جاسك از سال 1387 آغاز شده و تاكنون 57 درصد پيشرفت فيزيكي داشته است.
وي گفت: هزينه اجرايي اين طرح چهار هزار و 400 ميليارد ريال پيش بيني شده كه تاكنون هزار و 300 ميليارد ريال براي ساخت آن هزينه شده است.
مديركل راه و شهرسازي جنوب سيستان و بلوچستان اظهار داشت: محور كنارك - جاسك از اعتبارات ملي در حال ساخت است كه دولت امسال 250 ميليارد ريال اعتبار براي آن در نظر گرفته است.
كرد با اشاره به اهميت اين محور، افزود: احداث راه اصلي كنارك ـ جاسك با هدف ارتباط دو بندر مهم چابهار و بندرعباس، توسعه مناطق كشاورزي و بنادر صيادي و رفع مشكل عبور و مرور در زمان سيلاب انجام شده است.
وي ادامه داد: مجموع طول اين محور 304 كيلومتر است كه 165 كيلومتر آن در حوزه استحفاظي جنوب سيستان و بلوچستان واقع شده است.
وي بيان كرد: مراحل ساخت شش پل جمعا به طول 1560 متر در اين محور به اتمام رسيده است كه پل رابچ بزرگترين پل سيستان و بلوچستان به طول 500 متر (25 دهانه 20متري) در اين محور قرار دارد.
معاون شركت ساخت و توسعه و زيربناهاي حمل و نقل كشور در اين بازديد بر ساخت پل كاروان به طول 260 متر بر روي رودخانه كاروان در حوزه سيستان و بلوچستان و پل كاشي در حوزه هرمزگان با مشاركت وزارت راه و شهرسازي و وزارت نفت كه تامين اعتبار شده است، تاكيد كرد.
در اين بازديد مدير نظارت بر طرحهاي عمران مناطق نفت خيز وزارت نفت و مديران كل راه و شهرسازي جنوب سيستان و بلوچستان و جنوب هرمزگان حضور داشتند.
سيستان و بلوچستان از نظر داشتن راههاي مناسب فقيرترين استان كشور است به طوري كه تنها 207 كيلومتر راه اين استان در شمال و جنوب به صورت چهار خطه و بقيه راهها دو طرفه با عرض هفت تا هفت و نيم متر است.
سيستان و بلوچستان به عنوان پهناورترين استان كشور و به سبب گستردگي و طولاني بودن راههاي ارتباطي داراي دو اداره كل راه و شهرسازي در شمال استان به مركزيت زاهدان و جنوب به مركزيت ايرانشهر است.
8005 / 6081
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۶
زاهدان - ايرنا - مديركل راه و شهرسازي جنوب سيستان و بلوچستان گفت: تكميل محور كنارك - جاسك در جنوب اين استان نيازمند سه هزار و 100 ميليارد ريال اعتبار است.