سنندج- ايرنا -نماينده ولي فقيه در كردستان حج را مايه وحدت، اتحاد و برابري ميان مسلمانان دانست و گفت: فريضه حج سبب همدلي و انسجام بيشتر ميان مسلمانان جهان مي شود.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام محمد حسيني شاهرودي روز پنجشنبه در ديدار با كارگزاران حج و زيارت استان در سنندج با اشاره به اينكه فريضه حج فريضه اي الهي و واجب است گفت: حج از جنبه هاي مختلف فردي و اجتماعي از اهميت ويژه اي برخوردار است.
وي اظهار كرد: فريضه معنوي حج افزون بر بركات فردي از حيث اجتماعي حايز اهميت است، در همين راستا زايران خانه بيت الله الحرام بايد بهترين بهره گيري را از مناسك حج ببرند.
وي يادآورشد: قرآن كريم كعبه را نخستين خانه توحيدي و با سابقه‌ترين معبد عمومي كره زمين معرفي كرده است، از ديدگاه قرآن كعبه خانه مباركي است و كه مورد لطف و عنايت ويژه پروردگار قرار دارد.
حسيني شاهرودي خانه كعبه را مايه هدايت جهانيان و منشا خير و منفعت براي مردم دانست و گفت: بنياد هدايت بشريت بايد بر محوريت كعبه باشد.
وي اظهاركرد: جاي جاي سرزمين مكه هم از حيث تاريخي و هم طبق آيات قرآن مقدس و مبارك است و از اهميت معنوي خاصي برخوردار است، مقام ابراهيم، مقام صفا و مروه، منا، مقام حضرت هاجر و چشمه زمزم از مكان هاي معنوي مكه است.
او سرزمين مكه را يادآور فداكارهاي حضرت ابراهيم دانست و گفت: آن حضرت در راستاي بازساي و ساخت مكه، خدمات ارزنده اي انجام داد.
وي با اشاره به آيات قرآني گفت: آل ابراهيم از جايگاه ويژه اي برخوردارند، آثاري از حضرت ابراهيم و پيامبر اسلام(ص) در مكه وجود دارد كه تمام اينها آيات الهي هستند.
او با اشاره به اينكه قرآن كتاب هدايت جهانيان است گفت: كتاب قرآن در سرزمين مقدس مكه نازل شده است و بنابر آيات و روايات قرآني حضرت مهدي(عج) نيز در كعبه قيام خواهد كرد.
نماينده ولي فقيه در كردستان درگير كردن تمدن هاي اسلامي با همديگر را از سياست هاي آمريكايي دانست و گفت: درگير كردن مسلمانان با مسايل مذهبي، اقتصادي و سياسي خود از سياست هاي آمريكاست و با اين روش درصدد ضربه زدن به مسلمانان هستند.
وي افزود: آمريكايي ها از اختلافات جهان اسلام در راستاي ضربه زدن بر مسلمان استفاده مي كنند.ك/2
7352/1904 /1596