یاسوج- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشكی یاسوج گفت: شمار پزشكان شاغل در استان كهگیلویه و بویراحمد نسبت به میانگین كشوری آن كمتر است.

رضا چمن روز شنبه در گفت و گو با ایرنا نسبت پزشك در كهگیلویه و بویراحمد را یك پزشك برای یك هزار و 200 نفر ذكر كرد و افزود: این نسبت در كشور یك پزشك برای یك هزار نفر است.
وی اظهار كرد:‌ كمبود پزشكان متخصص مهمترین مشكل حوزه درمان كهگیلویه و بویراحمد است.
چمن بیان كرد: مغز و اعصاب، حلق و بینی، رادیولوژی و كلیه و مجاری ادراری از جمله رشته هایی است كه نیاز به پزشكان متخصص بیشتری در استان دارد.
وی از افزایش تعداد پذیرش دانشجوی پزشك عمومی این استان از 50 به 85 نفر خبر داد و تصریح كرد: با توجه به 30 درصد سهمیه بومی پس ازاتمام دوره آموزش این دانشجویان میزان دسترسی مردم به پزشك بیشتر شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش از تصویب 350 میلیارد ریال اعتبار برای تكمیل زیرساخت های بهداشت و درمان كهگیلویه و بویراحمد خبر داد.
چمن ابراز داشت: از این میزان بودجه 150 میلیارد ریال اعتبار برای تكمیل بیمارستان 200 تختخوابی یاسوج و 100 میلیارد برای بیمارستان 96 تختخوابی شهر دوگنبدان در نظر گرفته شده است.
وی بیان كرد: بیمارستان 96 تختخوابی شهر دوگنبدان امسال بهره برداری می شود.
رییس دانشگاه علوم پزشكی یاسوج با بیان این كه بیمارستان 200 تختخوابی یاسوج در سال 96 افتتاح می شود افزود: این مركز درمانی 300 میلیارد ریال برای تكمیل نیاز دارد.
وی اظهار كرد: در یك سال گذشته 45 پزشك متخصص به كادر درمانی این استان اضافه شده كه نسبت به 202 پزشك متخصص و فوق تخصص آمار خوبی است.
رییس دانشگاه علوم پزشكی یاسوج، افزایش رشته های دستیاری جراحی و زنان به رشته های علوم پزشكی این استان، ساخت 70 خانه بهداشت، تلاش برای تكمیل پروژه های درمانی نیمه تمام، تجهیز مراكز درمانی موجود و اختصاص اعتبار برای احداث چهار بیمارستان در شهرهای كوچك را از موفقیت های حوزه بهداشت و درمان این استان دانست.
وی گفت: امسال 72میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز بیمارستان های گچساران و دهدشت به دستگاه 'ام آر آی' هزینه شده است.
چمن عنوان كرد: این اعتبار برای پیش خرید دو دستگاه ام آر آی پرداخت شده است و با تحویل این تجهیزات در آینده نزدیك مردم از خدمات درمانی آن بهره مند خواهند شد.
وی همچنین از دریافت 72 میلیارد ریال نقدینگی برای ساخت و تكمیل كلنیك های درمانی شهرهای دوگنبدان، دهدشت، یاسوج و ساخت اورژانس های كهگیلویه و بویراحمد خبر داد.
چمن ابراز امیدواری كرد: امسال كلنیك درمانی یاسوج تكمیل و عملیات اجرایی كلنیك های درمانی دهدشت و دوگنبدان آغاز شود.
استان كهگیلویه و بویراحمد با حدود 700 هزار نفر جمعیت در جنوب غربی ایران قرار دارد.
6110/8143