مشهد - ایرنا - معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رسانه ها باید با پرداختن به هنرهای تجسمی به تاثیرگذاری این هنر در جامعه كمك كنند.

دكتر علی مرادخانی روز سه شنبه در بازدید از كارگاههای بیست و دومین جشنواره ملی هنرهای تجسمی كشور در دانشگاه نیشابور افزود: قابلیت و توانایی فراوان هنرهای تجسمی كمتر دیده می شود و با برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی جوانان كه به صورت كارگاهی روند تولید آثار را به نمایش می گذارد می توان به تاثیرگذاری آن در جامعه كمك كرد.
وی با اشاره به برگزاری كارگاههای جشنواره ملی هنرهای تجسمی كشور در نیشابور اظهار كرد: این شهرستان می تواند میزبان گردهماییهای بزرگ ملی باشد.
وی گفت: نیشابور ظرفیتهای بسیار از جمله در حوزه موسیقی، تئاتر و هنرهای تجسمی و مباحث خاص حوزه فرهنگ و هنر دارد و مهد تمدن ایرانی است و در جای جای حوزه فرهنگ، هنر و عرفان كشور رد پای نیشابور وجود دارد.
وی با اشاره به بزرگان نیشابوری از قبیل عطار، خیام، كمال الملك، فضل بن شاذان و مشكاتیان افزود: اندیشمندان، فرهیختگان و بزرگان بسیار در این شهر متولد و رشد و نمو یافته اند كه در عرصه های مختلف فرهنگ و هنر كشور ما در طول سالیان سال و حتی قرن ها تاثیر گذاری داشته و هنوز هم این تاثیر استمرار دارد و چه خوب است كه بتوانیم این شخصیت ها را با برگزاری فعالیتهایی در سطح ملی به جامعه معرفی كنیم.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: برگزاری جشنواره ملی هنرهای تجسمی كشور در نیشابور و حضور هنرمندان هنرهای تجسمی كشور در این شهر، معرفت هنرمندان را نسبت به نیشابور افزایش می دهد.
مرادخانی گفت: ظرفیت و قابلیت مناسبی در جوانان استانهای مختلف كشور وجود دارد كه این جشنواره فرصتی برای بروز و نمایش این استعدادهاست.
معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به درخواست اعضای انجمن هنرهای تجسمی نیشابور برای برگزاری جشنواره كمال الملك در این شهر افزود: هركدام از بزرگان فرهنگی و علمی و هنری نیشابور شایسته آن هستند كه در جریان هنر امروز و رویدادهای هنری به زندگی، آثار و اندیشه های آنان پرداخته شود و درصورت بررسی تخصصی و برنامه ریزی لازم برای جشنواره كمال الملك مسوولان استان خراسان رضوی و دفتر هنرهای تجسمی در حد امكان از این رویداد حمایت خواهند كرد.
كارگاههای جشنواره ملی هنرهای تجسمی كشور در رشته های نقاشی، خوشنویسی، نگارگری، مجسمه سازی، پوستر، كاریكاتور، طراحی و تصویرسازی در نیشابور در حال برگزاری است و هنرمندان جوان در رشته عكاسی از شهر تاریخی 'خرو' عكاسی می كنند.
ب.م/1922/ 6053