يزد - ايرنا - امام جمعه موقت يزد گفت : دشمن عقايد و ارزشهاي ما را هدف قرار داده بنابراين بايد دغدغه اصلي مردم و مسوولان مسايل فرهنگي كشور باشد.

به گزارش ايرنا ، حجت الاسلام سيد جواد آيت اللهي در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته شهر يزد با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري در ديدار با فرماندهان سپاه گفت: ايشان در اين ديدار وجود سپاه را نعمت بزرگي براي انقلاب عنوان كردند اما مساله مهمي كه بارها برآن تاكيد كرده اند نفود فرهنگي دشمن بود.
وي افزود: نفوذ سياسي و فرهنگي دشمن از نفوذ اقتصادي بدتر است چون امروز دشمن در اين مسير عقايد و ارزشهاي ما را هدف قرار داده و متاسفانه تا حدودي هم موفق بوده است.
امام جمعه موقت يزد تاكيد كرد: از اين رو بايد دغدغه اصلي مردم و مسوولان ،فرهنگ باشد تا انشاالله دستورات و منويات رهبر معظم انقلاب در مقام عمل اجرا شود.
آيت اللهي با اشاره به در پيش بودن هفته دفاع مقدس خاطرنشان كرد : همانطور كه مقام معظم رهبري فرمودن اين هفته يادآور حماسه اي عظيم است كه فراموش نشدني نيست و ما مديون اين حماسه هستيم و هرچه امروز داريم به بركت خون شهدا و رزمندگان اين ايام است.
وي با محكوم كردن يورش نظاميان وحشي صهيونيستي به بيت المقدس اظهار كرد : ما نمازگزاران يزدي جنايت اسراييلي‌ها را در خسارت زدن به قبله اول مسلمانان محكوم كرده و نفرت خود را از اين رژيم غاصب اعلام مي كنيم.
آيت اللهي تصريح كرد: به برادران فلسطيني نيز اعلام مي كنيم به لطف خدا پيروزي در انتظار شماست.
خطيب جمعه يزد در بخش ديگري از خطبه ها با تسليت رحلت ايت الله خزعلي گفت:وي از مريدان خالص امام خميني و مقام معظم رهبري بود و رحلت ايشان ضايعه اي بزرگ براي انقلاب اسلامي است.
وي همچنين با تسليت شهادت امام محمدباقر (ع) با اشاره به روايتي از اين امام همام اظهار كرد: امام پنجم شيعيان در اين روايت چهار چيز را سبب ساخت خانه اي در بهشت براي انسان عنوان كرده كه عبارت است از پناه دادن و محبت كردن به يتيم، رحم كردن به ضعيف ، مهرباني به پدر و مادر و محبت و مهرباني به زيردست.
در پايان نمازجمعه امروز نمازگزاران يزدي در محكوميت جنايات رژيم صهيونيستي در هتك حرمت بيت المقدس و جنايات آل سعود در يمن از مسجد ملااسماعيل (محل برگزاري نماز جمعه) تا چهارراه شهدا (اميرچخماق) تظاهرات كردند.
نمازگزاران در اين تظاهرات با شعارهايي همچون مرگ بر اسراييل و مرگ بر آمريكا، مرگ بر صهيونيست ،بيت المقدس قبله نخستين رها شود با قدرت مسلمين ، نابودي اسراييل خواسته امت ماست و رژيم اشغالگر فلسطين بايد شود محو زروي زمين اين جنايات را محكوم كردند.ك/2
1968/8068