تهران-ایرنا- 'باراك اوباما' رئیس جمهوری ایالات متحده آمریكا، 'توماس شانون' مشاور كنونی وزارت امور خارجه این كشور را به جانشینی 'وندی شرمن' منصوب كرد.

به نوشته تارنمای وزارت امور خارجه آمریكا، شرمن سمت معاونت امور سیاسی وزارت امور خارجه آمریكا را اكنون برعهده دارد. وی به عنوان رییس هیات مذاكره كننده هسته ای آمریكا در مذاكرات ایران و 1+5 حضور داشت.
شانون، در 24 دسامبر سال 2013 از سوی 'جان كری' وزیر امور خارجه آمریكا به عنوان مشاور وزارت خارجه منصوب شده بود. وی كه 30 سال است در وزارت خارجه آمریكا حضور دارد، در آخرین سمت دیپلماتیك خود به مدت 4 سال سفیر ایالات متحده در برزیل بود .
شانون از دوم اكتبر (10 مهر ماه) رسما به عنوان معاون وزیر خارجه در امور سیاسی كار خود را شروع خواهد كرد.
به گزارش ایرنا، پایگاه خبری شبكه سی.ان.ان مرداد ماه امسال اعلام كرده بود: 'وندی شرمن' مذاكره كننده هسته ای و معاون وزیر خارجه آمریكا اعلام كرده است كه ماه اكتبر وزارت امور خارجه كشورش را ترك می كند و برای تدریس به دانشگاه هاروارد می رود.
شرمن در مصاحبه ای گفته بود كه اكنون ایرانیان را بهتر درك می كند.
وی به عنوان معاون وزیر خارجه آمریكا در امور سیاسی به بیش از 50 كشور جهان سفر كرده است. او به عنوان فرد شماره 3 وزارت خارجه آمریكا حتی به كشورهایی همچون لیبی، سومالی، عراق بین ماراتن مذاكرات با ایران سفر كرده بود.
شرمن گفته بود: چهار سال پایانی فشرده ترین دوران زندگی ام بود.
پایگاه خبری سی.ان. ان آن زمان نوشت: شرمن باید اتحاد گروه 1+5 را در مذاكرات حفظ می كرد و با توجه به اینكه به نظر می رسید روسیه و چین تمایل به پذیرش یك توافق ضعیف تر داشتند و فرانسه و انگلیس حتی در آن زمان از واشنگتن افراطی تر بودند، كار آسانی نبود.
اروپام**9330**1572