تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹

اصفهان - ایرنا - درپی افت فشار آب و قطع شدن آن در برخی مناطق شهر اصفهان در روز یكشنبه، شركت آب و فاضلاب استان، علت این اتفاق را بارندگی های اخیر و گل آلود شدن زاینده رود اعلام كرد.

به گزارش ایرنا، این شركت روز یكشنبه با صدور اطلاعیه ای اضافه كرد: بارندگی های 24 ساعت گذشته در غرب استان اصفهان موجب گل آلودگی و كدر شدن آب زاینده رود شده بگونه ای كه این آب قابل انتقال از محل سد تنظیمی به تصفیه خانه بابا شیخعلی نبود و از مدار خارج شد.
شركت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به اینكه از بامداد امروز حداكثر 20 درصد ظرفیت تصفیه خانه در حال فعالیت بود، افزود: اكنون میزان كدورت و گل آلودگی آب كاهش یافته و ورودی سد تنظیمی به تصفیه خانه بابا شیخعلی در حال افزایش است.
در این اطلاعیه اضافه شده است: استفاده از ظرفیت كامل این تصفیه خانه ممكن است تا ساعات پایانی شب بطول انجامد و این در صورتی است كه وضعیت جوی غرب اصفهان پایدار باشد.
براساس این گزارش، از اوایل شب گذشته شركت آبفا استان اصفهان، منابع داخلی و چاههای مورد تایید را در مدار بهره برداری قرار داد تا افت فشار آب به حداقل ممكن كاهش یابد.
شركت آبفا استان اصفهان با اشاره به اینكه روند افت فشار آب تا ساعات پایانی شب پیش بینی می شود و به مرور این مشكل برطرف خواهد شد از شهروندان خواست در این مدت در مصرف آب نهایت صرفه جویی را انجام دهند.
آب تصفیه خانه باباشیخعلی كه تنها تصفیه خانه آب شرب اصفهان است از طریق بستر طبیعی زاینده رود تامین می شود و بارندگی شدید و گل آلود شدن زاینده رود، تامین آب برای این تصفیه خانه را با مشكل مواجه می سازد.
در سالهای گذشته نیز به علت مشابه یا نشت مواد نفتی، چند بار ورودی آب به تصفیه خانه باباشیخعلی و در نتیجه تصفیه آب در آن قطع شده است.
آب حدود سه میلیون نفر جمعیت شهر اصفهان و شهرهای نزدیك آن توسط تصفیه خانه با با شیخعلی كه در غرب شهر اصفهان قرار دارد تامین می شود و به نظر می رسد كه علاوه بر تامین مسیر مطمئن انتقال آب به این تصفیه خانه، اصفهان به تصفیه خانه دیگر نیز نیاز دارد.
2093 / 6508