تبريز-ايرنا- نفرات برتر جشنواره فيلم كوتاه ميانه روز يكشنبه در آييني در بخش هاي مختلف كارگرداني، تصويربرداري، فيلمنامه نويسي، تدوين، بهترين بازيگر مرد و زن، فيلم كوتاه، انيميشن و مستند معرفي شدند.

به گزارش روابط عمومي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان‌شرقي، هيات داوران جشنواره فيلم كوتاه ميانه، برگزيده هاي اين رويداد سينمايي را اين گونه اعلام كرد:
در بخش كارگرداني جشنواره، جايزه بهترين كارگردان به 'حسن مختاري' سازنده فيلم 'تابوت مشترك' اختصاص يافت و ديپلم افتخاراين بخش به سالار مرضه اي اهداء شد.
جايزه بهترين تصوير بردار به 'حسن مختاري' تصويربردار فيلم ' تابوت مشترك' اختصاص يافته و ديپلم افتخار اين بخش به طاهر مختاري تصويربردار فيلم 'هشتمين سين 'تعلق گرفت.
در بخش فيلمنامه جشنواره فيلم كوتاه ميانه، هيئت داوران فيلمنامه اي را در حد جشنواره تشخيص نداده و هيچ انتخابي نداشتند.
در بخش صدا، موسيقي و افكت نيز هيئت داوران هيچ انتخابي نداشته و توصيه دقت بيشتر در اين امر را داشند.
در بخش تدوين، جايزه بهترين تدوين به حسن مختاري تدوينگر فيلم هاي 'تابوت گمشده' و ' سر عشق' اختصاص يافت.
در بخش بهترين بازيگر مرد، هيئت داوران جشنواره، اميررضا مختاري را بعنوان بهترين بازيگر انتخاب كرد و ديپلم افتخار اين بخش به حسن عظيمي اختصاص يافت.
در بخش بهترين بازيگر زن، جايزه بهترين بازيگر به ليلا دانشيار اختصاص يافت و ديپلم افتخار اين بخش به آزاده خدايي بازيگر فيلم 'زماني براي پشيماني' تعلق گرفت.
در بخش بازيگران خردسال، هيات داوران از بازيگران فيلم 'سر عشق'و 'دوچرخه' تشكر كرده و ديپلم افتخار اين بخش را بطور مشترك به آنها اختصاص داد.
در بخش فيلم هاي برگزيده جشنواره فيلم كوتاه ميانه، سه قسمت در نظر گرفته شد.
بهترين فيلم كوتاه: هيئت داوران جشنواره در بخش بهترين فيلم كوتاه، جايزه نخست را به فيلم هشتمين سين اختصاص داد.
بهترين فيلم انيميشن: در بخش انيميشن در يك رقابت سخت، هيئت داوران جايزه نخست خود را به فيلم' تقليد كوركورانه' اختصاص داد و ديپلم افتخار اين بخش را به خاطر مجموعه كارهاي آقاي عليرضا نطاق اهداء كرد.
بهترين مستند: در اين بخش از ميان دو فيلم 'خاطره اي براي آينده' و 'يك كلام تا خدا'جايزه نخست جشنواره را به فيلم 'خاطره اي براي آينده' اختصاص داده و ديپلم افتخار اين بخش را به مستند 'يك كلام تا خدا' اهدا شد.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان‌شرقي در آيين اختتاميه چهارمين جشنواره فيلم كوتاه شهرستان ميانه، گفت: عرصه فيلم و سينما بهترين راه ارتباط و انتقال مفاهيم ارزشي و انساني است.
'علي‌اكبر صفي‌پور' اظهار كرد: اين جشنواره با هدف ارتقاي سطح كيفي فيلم‌هاي توليدي و ارزيابي فيلم‌هاي ساخته شده و نيز تشويق فيلمسازان جوان و ايجاد انگيزه مضاعف براي فعاليت آنان برگزار شد و بدون شك ارتقاي بيش از پيش اين حوزه نيازمند حمايت مسوولان و همكاري هنرمندان است.
وي تاكيد كرد: فيلم‌هاي كوتاه مي‌توانند نقش موثري در پربارتر شدن سينما داشته باشند و براين اساس بايد از شاخص‌ها و كيفي و كمي مطلوبي برخوردار باشند.
صفي پور درخصوص ارتقاي سطح كيفي فيلم هاي ارسالي به دبيرخانه گفت : با افزايش تجربه و كار بيشتر هنرمندان در اين عرصه و استفاده از تجهيزات مناسب سينما و سالن ها، آثار ارايه شده مي‌توانند در ديگر جشنواره‌ها نيز موفق‌تر عمل كند.
وي گفت: يك فيلمساز بايد زاويه ديد خود را چنان بكار بگيرد تا مخاطبان و تماشاگران از منظر او به فيلم نگريسته و نمادهاي عيني و ذهني او را دريابند.
صفي‌پور، صراحت و روشني بيان و استفاده بجا از نمادها و نشانه ها را رمز موفقيت فعالان عرصه فيلم كوتاه عنوان كرد و گفت: انتخاب موضوع براي فيلم كوتاه، نخستين مرحله و بسيار دشوار است و بايد در اين مرحله دقت كافي از سوي فيلمساز انجام گيرد .
وي، نگرش جديد و مخاطب محوري و ارايه آثار فاخر در عرصه‌ سينما را موجب آشتي مردم با سينما و رونق اين حوزه عنوان كرد.
بنا به اعلام هيات داوران از 39 فيلم ارايه شده در جشنواره فيلم كوتاه ميانه 24 فيلم از لحاظ زماني داراي قطع قابل قبول بودند.
3093/518