تهران- ايرنا- سناتور «رند پال» اعلام كرد كه هيلاري كلينتون در زمان تصدي سمت وزير خارجه آمريكا، يكي از عوامل بحران آوارگان بوده است.

به گزارش پايگاه خبري هيل، اين سناتور آمريكايي در مصاحبه با شبكه سي بي اس گفت: اقدامات و سياستهاي هيلاري كلينتون در زماني كه به عنوان وزير خارجه آمريكا فعاليت مي كرد، به ايجاد بحران آوارگان پناهجو كه از خاورميانه شروع و به اروپا كشيده شده است، كمك كرد.
وي افزود: به صراحت بگويم كه هيلاري كلينتون با اقداماتش مسئول ايجاد چنين بحراني است.
رند پال در ادامه گفت كه سياست هاي هيلاري كلينتون در ارائه تسليحات به تروريستهاي سوري فقط منجر به تشديد وخامت اوضاع شد. در دوران تصدي هيلاري كلينتون در سمت وزارت خارجه امريكا، مقامات گفتند كه ما قصد داريم تسليحات را به ' مخالفان خوب' در سوريه بدهيم اما آيا به واقع آنها ' مخالفان خوبي' بودند؟ بسياري از اين مخالفان از اعضاي القاعده و جبهه النصره بودند و برخي ديگر نيز داعشي شدند. بنابراين مشخص شد كه اين ايده بدي بود. دادن تسليحات به داعشي ها و القاعده اي ها ايده بدي است.
انتقاد اين سناتور امريكايي از هيلاري كلينتون در حالي مطرح شده است كه وزير خارجه سابق آمريكا پيش از اين خواستار آن شده بود كه آمريكا 65 هزار پناهجوي سوري را بپذيرد.
در حالي آمريكا مدعي پذيرفتن پناهجويان و كمك به حل بحران آوارگان شده است كه سياستهاي مداخله جويانه كاخ سفيد و هم پيمانانش، خود عامل بروز چنين بحراني در خاورميانه بوده است.
در حالي بحران آوارگان بر اروپا سايه افكنده است كه رهبران اين قاره همچنان تلاش مي كنند به دنبال راهكاري پايدار و مستحكم براي بدترين بحران پناهجويي از زمان جنگ جهاني دوم در اين قاره باشند، اما ممكن است اختلافات اين رهبران به مانعي بزرگ در مسير رسيدن به راه حل نهايي تبديل شود.
اروپام**9234**1485**1517