تهران- ایرنا- شیخ عكرمه صبری رئیس شورای عالی اسلامی قدس، حوادث صحن های مسجد الاقصی و قدس شرقی را جنگ خانمان برانداز توصیف كرد و گفت: رژیم صهیونیستی هرگز در آن موفق نخواهد شد، زیرا این جنگ هر اندازه طول بكشد فلسطینی ها تسلیم و مایوس نخواهند شد.

صبری در مصاحبه با شبكه خبری اسكای نیوز افزود: رژیم اشغالگر قدس از 4 سال پیش تاكنون مدام به مسجدالاقصی یورش می برد، اما با مانع ماموران انتظامات و زنان و مردان فلسطینی مواجه می شود.
وی افزود: هفته گذشته پلیس رژیم صهیونیستی به طرز وحشیانه ای اقدام به قلع و قمع ماموران زن و مرد انتظامات فلسطینی كرد، اما موفق نشد. این در حالی است كه ماموران رژیم غاصب همچنان به مسجد الاقصی یورش می برند تا ما مایوس و تسلیم شویم، اما به رژیم صهیونیستی می گوییم، هر چقدر تلاش كند ما هرگز تسلیم آنها نخواهیم شد .
عكرمه به جنبش سیاسی با مشاركت برخی كشورهای اسلامی با هدف تشكیل یك موضع متحد برای اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی و عقب راندن ماموران این رژیم از مواضع خود در مسجد الاقصی اشاره كرد و گفت: این جنبش با انتقادهای تند رژیم صهیونیستی مواجه شده است.
عكرمه افزود: جنگ كنونی یك طرفه و از سوی رژیم صهیونیستی بر فلسطین و مسجد الاقصی تحمیل شده و این رژیم سعی می كند آن را با پوشش اعتقادی پیش ببرد، اما این جنگ یك جنگ خانمان برانداز است و هدفش كندن ریشه ی ماست.
وی افزود:ما باید با توطئه ها و طرح های اشغالگرانه و استعماری رژیم صهیونیستی مقابله كنیم و مانع تجاوز آنها به مسجدالاقصی شویم .
تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی با هدف تقسیم زمانی و مكانی مسجد الاقصی و یهودی سازی آن صورت می گیرد.
تاكنون بسیاری از رهبران سیاسی جهان و نیز نهادها و موسسات بین المللی، تجاوزهای نظامیان رژیم صهیونیستی را به مسجد الاقصی محكوم كرده اند.
در ماه های اخیر مسجد الاقصی شاهد حملات و هتك حرمت رژیم صهیونیستی و شهرك نشینان صهیونیست بوده است.
خاورم** 1453**1144