بوشهر- ایرنا- فرماندار دشتستان گفت: هفته دفاع مقدس تجلی ایثار و مقاومت رادمردان و شیرزنان سرافراز ایران عزیز و یادآور مقطعی باشكوه از تاریخ این مرز و بوم است.

به گزارش ایرنا، ارسلان زارع رو سه شنبه در جلسه شورای اداری دشتستان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس افزود: این هفته فرصتی مغتنم برای تجلیل و تكریم رشادت ها، پایمردی ها، ایثارگری ها و فداكاری های ملت سرافراز ایران است .
وی یادآور شد: در این راستا نقش آفرینی كم نظیر مردم دشتستان در این هشت سال دفاع مقدس برگ زرینی در تاریخ منطقه و استان بوشهر است كه باید بخوبی تبیین شود.
فرماندار دشتستان با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید گفت: در سال تحصیلی گذشته شاهد به ثمر نشستن برنامه ریزی ها و تلاش و كوشش فرهنگیان دلسوز و همه دست اندركاران آموزش و پرورش شهرستان بودیم كه یكی از نمونه های بارز آن كسب رتبه های برتر در كنكور سراسری بین شهرستانهای استان است.
زارع با تبریك ایام دهه امامت و ولایت از مردم و مسولان خواست تا ضمن شركت در برنامه های این دهه و همكاری با مجریان برنامه ها، زمینه های انتقال فرهنگ علوی به نسل جدید را فراهم كنند .
وی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در هفتم اسفندماه سال جاری گفت: مسئولان ادارات و نهادها، با اجرای دقیق قانون از هم اكنون مراقب باشند رفتار و برنامه های خود را بگونه ای اجرا كنند كه شائبه هواداری از فرد یا گروه كاندیدای احتمالی خاصی بوجود نیاید.
زارع افزود: ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی در همه دستگاه های مربوطه كه دستورالعمل به آنها ابلاغ شده تا پایان مهرماه تشكیل شود.
فرماندار دشتستان در پایان بر شركت و همكاری همه مسئولان در دعای عرفه، برنامه های هفته دفاع مقدس بویژه رژه نیروهای مسلح و بازسازی واقعه غدیر در شهر وحدتیه تاكید كرد.
مدیر كل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر نیز گفت:اساس همه پیشرفتها و همه شرافتی كه ملت ایران در تاریخ جهان اسلام كسب كرده به واسطه انقلابی كه بر مبنای شریعت اسلام، رهبری پیامبرگونه امام و نستوهی ملتی بزرگ به ثمر رساندند.
حجت الاسلام حسین رزمجو با تاكید بر ضرورت ایجاد تعامل بین مسئولان و مردم افزود : از طریق تشكیل ستاد صیانت از حقوق شهروندی برای ایجاد تعامل بین حاكمیت و ملت تلاش می كنیم.
وی اظهار داشت : دو مقوله ای كه این ستاد توجه ویژه به آن دارد حجاب و عفاف و حقوق شهروندی است كه سازمان های مردم نهاد در خصوص مسئولیت مهمی كه برعهده دارد باید شهروندان را با حقوق خود آشنا كنند .
امام جمعه برازجان نیز با بیان اینكه خوب شناختن دین رمز موفقیت در رسیدن به سعادت است و همگان باید دین خود را به خوبی بشناسند ،گفت: انسان مسلمان در مسائل اقتصادی باید مدیریت صحیح داشته باشد و رعایت اقتصاد مقاومتی را در معیشت بكند .
حجت الاسلام حسن مصلح اظهار داشت: فرهنگ دفاع مقدس باید به نسل نو منتقل شود و این فرهنگ كشور را در مقابل تهدید ها حفظ می كند.
وی افزود : تعلیم و تربیت از دستورات مهم اسلام است و در این زمینه باید به دو بعد آموزش و پرورش به صورت همزمان توجه كرد.
6045/7213