تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰

تهران - ایرنا - خبرگزاری یمن ( سبا) روز سه شنبه از حمله ارتش و جنبش مردمی انصارالله یمن به عمق خاك عربستان و سیطره بر سه روستای مرزی در این كشور خبر داد.

به گزارش این خبرگزاری، در این حمله كه ساعت ها بطول انجامید و با درگیری های شدیدی همراه بود، دهها عربستانی كشته و مجروح و بیش از 15 تانك و خودروی زرهی این كشور منهدم شد.
همچنین ارتش و جنبش انصارالله یمن حملات متعددی به منطقه جیزان عربستان از جمله به مركز نظامی جلاح و دارالنصر داشتند كه در این حملات نیز چندین تانك و نفربر منهدم شد.
در حمله یمنی ها به منطقه الخوبه نیز نیروهای عربستان با برجا گذاشتن تجهیزات نظامی خود پا به فرار گذاشتند و این منطقه نیز به تصرف نیروهای یمنی درآمد.
عربستان سعودی با همراهی 9 كشور عربی منطقه بجز عمان و با حمایت آمریكا، حمله هوایی و دریایی به خاك یمن را از ششم فروردین گذشته آغاز كرد و هدفش بازگرداندن حكومت به منصورهادی رییس جمهور مستعفی یمن بود كه با گذشت شش ماه تاكنون بدان دست نیافته است.
در اثر این حملات تاكنون هزاران یمنی از جمله زنان و كودكان كشته یا مجروح شده و دهها هزار نفر نیز آواره شده و 80 درصد تاسیسات زیربنایی و خدماتی و درمانی این كشور ویران شده است.
**خاورم**1653**1579