زنجان - ايرنا - نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه زنجان گفت: امروز ايران با وجود رهبري، نيروهاي مسلح مقتدر و آماده و ملت ولايتمدار و هميشه در صحنه در مقابل توطئه هاي مختلف استكبار جهاني جزيره اي امن است.

آيت الله علي خاتمي روز سه شنبه در مراسم رژه نيروهاي مسلح استان زنجان كه به مناسبت گراميداشت هفته دفاع مقدس برگزار شد افزود: جمهوري اسلامي ايران به حول و قوه الهي در عرصه هاي مختلف از جمله علمي، پژوهشي، نظامي و تكنولوژي، پيشتاز است چراكه اين ملت راه و آرمان خود را شناخته اند.
وي اظهار كرد: در هشت سال دفاع مقدس غيور مردان ايران اسلامي با حضور در جبهه هاي حق عليه باطل در مقابل نظاميان رژيم بعث صدام كه به نيابت از استكبار و ابر قدرت هاي جهاني وارد جنگ نابرابر با ايران شده بودند مردانه ايستادند.
آيت الله خاتمي افزود: در هشت سال دفاع مقدس، ارتش دلاور، سپاه قهرمان، بسيج جان بركف و نيروهاي نظامي و انتظامي توانمند با پشتيباني هاي بي دريغ ملت ايران مقابل دشمنان دين و قرآن ايستادند و حماسه هايي جاويد و ماندگار خلق كرده و ابهت قدرت هاي باطل و زورگو را درهم شكستند.
وي تصريح كرد: ارتش متجاوز بعث عراق به عمق يك هزار و 500 كيلومتري مرزهاي زميني ايران رسيده بود و يك هزار و 300 كيلومتر از مرزهاي آبي كشورمان را نيز ناامن كرده بود كه پشتيباني ملت و مقاومت و رشادت هاي جانانه رزمندگان اسلام، در كمال خفت و خواري عقب رانده شدند.
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه زنجان با بيان اينكه در مجامع بين المللي حقانيت جمهوري اسلامي در طول هشت سال جنگ تحميلي و نابرابر در مقابل رژيم صدام و حاميانش به اثبات رسيد گفت: جنگ سخت و دشوار است اما براي زندگي عزتمندانه بايد در مقابل دشمنان و چپاولگران ايستاد و تن به ذلت و خواري نداد.
آيت الله خاتمي با بيان اينكه ايران هشت هزار ساله با تمدني كهن و ادب پارسي در پهنه تاريخ صفحات درخشاني را براي خود ثبت كرده است افزود: در هر حمله خارجي به ايران بخش هايي از اين سرزمين به دليل بي كفايتي سردمداران و زمامداران نالايق از آن جدا شده كه اين جدايي بسيار سخت و سنگين است.
وي اظهار كرد: در دوران دفاع مقدس به رغم توطئه ها و حمايت هاي مالي و تجهيزاتي ابرقدرت ها و دلارهاي شيخ نشينان حاشيه خليج فارس و طرفداري كشورهاي مرتجع، پشتيباني ملت و ايستادگي و مقاومت رزمندگان اسلام، وجبي از خاك كشورمان به دست دشمن نيفتاد كه اين افتخار و عزتمندي هيچ وقت فراموش نخواهد شد.
وي با بيان اينكه امسال از سوي مقام معظم رهبري مزين به سال همدلي و همزماني ملت و دولت شده است افزود: ايجاد شكاف و فاصله بين ملت و حاكميت از توطئه هاي دشمنان ايران اسلامي است هرچند كه اين ملت ولايتمدار و انقلابي پشت سر رهبري براي ساختن ايراني آباد و مستقل تلاش مي كنند.
فرمانده سپاه انصارالمهدي (عج) استان زنجان نيز گفت: در طول هشت سال دفاع مقدس، با رهبري هاي داهيانه حضرت امام خميني (ره)، پشتباني ملت و ايثار، فداكاري و جانفشاني و جانبازي رزمندگان اسلام در مقابل صدام كه جنگ را به نيابت از ابرقدرت ها و دشمنان كشور بر كشور تحميل كرد حماسه هايي جاويد و فخرآفرين خلق شد.
سردار جهانبخش كرمي افزود: امروز به تاسي از ايران، بيداري اسلامي در بسياري از كشورها شكل گرفته و ملت هاي مظلوم و ستمديده وارد عرصه مبارزه با حكام مستبد و زورگو شده اند.
وي اظهار كرد: امروز نيروهاي مسلح ايران اعم از ارتشي، سپاهي، بسيجي، انتظامي و امنيتي، گوش به فرمان ولايت آماده مقابله با هرگونه تهديدات دشمنان است.
سردار كرمي افزود: ملت ايران در جنگ اراده ها و فرهنگي با علم، بينش، بصيرت و روحيه انقلابي در صحنه آماده هستند و هيچ قدرتي نمي تواند اين اراده پولادين را بشكند.
597/6085