تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۹

تهران - ايرنا - همزمان با نخستين روز از هفته دفاع مقدس رژه نيروهاي بسيج، سپاه، گروهان مقاومت و خودرويي يگان هاي نظامي و انتظامي، ترابري، امدادي و پشتيباني و حمل و نقل در دماوند برگزار شد.

به گزارش روز سه شنبه ايرنا، مراسم رژه نيروهاي بسيجي و سپاه، نظامي و انتظامي، نهادهاي خدماتي و امدادي، اصناف و ... شهرستان دماوند همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس با حضور مسئولان شهرستان دماوند در محل بلوار بعثت شهر دماوند برگزار شد.
در اين مراسم باشكوه گروهان نيروهاي انتظامي و سپاه پاسداران، گروهان نمونه امام حسين (ع)، گروهان نمونه گردان امام علي (ع)، گروهان رزمي كاران ذوالفقار نمونه حوزه امام سجاد(ع) شهرستان دماوند، نيروهاي بسيج شهرداري هاي دماوند، رودهن، آبسرد، كيلان و آبعلي، عمليات تيم راپل، ورزشكاران بسيجي كاراته و كنگ فو و رژه خودرويي انواع خودروهاي نظامي و انتظامي، پشتيباني، امداد و نجات دماوند در اين مراسم حضور يافتند.

** هشت سال دفاع مقدس، نسخه بي بديلي از نهضت امام حسين (ع) است
حجت الاسلام 'محمد علاءالديني' امام جمعه دماوند در اين مراسم ضمن گراميداشت دوران هشت سال دفاع مقدس و جانفشاني هاي جوانان اين مرز و بوم اظهار كرد: امروز خداوند متعال را شاكريم براي نعمت هايش كه جوانان اين مرز و بوم براي آن حماسه آفريني مي كنند.
وي با اشاره به روز عرفه و خروج امام حسين (ع) از مكه به طرف كربلا، خاطرنشان كرد: خروج امام حسين (ع) از مكه به سوي كربلا نسخه جاويدي است كه در هزار و چند ده سال قبل رقم خود اما امام خميني (ره) اين نسخه شفا بخش را براي همه ملت ايران كه تنها در مجلس امام حسين (ع) و يارانش گريه مي كردند، به تصوير كشيد.
حجت الاسلام علاءالديني با بيان اينكه دشمن تصور مي كرد با آغاز جنگ تحميلي در 31 شهريور سال 59 مي تواند آفتاب انقلاب را كم تاب و بي فروغ كند، بيان كرد: دفاع مقدس با حضور جواناني شكل گرفت كه تنها هدفشان پاسداري از ارزش هاي اسلام و انقلاب اسلامي بود و از تاريكي هراسي نداشتند و اين عشق خدمتگذاري به نظام موجب شد 200 هزار شهيد و 300 هزار جانباز تقديم كشور شود.
امام جمعه دماوند با اشاره به حضور جوانان و نوجوانان كشور در مراسم رژه نيروهاي مسلح به مناسبت سالروز هفته دفاع مقدس، اين حضور را همراه با دلدادگي و زنده نگاه داشتن ياد و خاطره شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس دانست و گفت: دوران جنگ تحميلي دوراني است كه تنها با ياد شهداي كربلا و نهضت عاشورا زنده مي شود چرا كه رزمندگان اسلام با دستان خالي به ميدان رفتند و حماسه آفريدند.
وي گفت: امروز دشمن همان دشمن است ولي ايران به جايگاهي دست يافته كه در تمامي عرصه ها همچون غني سازي اتم، فناوري نانو، پزشكي و ... رو به پيشرفت و توسعه است؛ اين نشان مي دهد كه دشمن ابهت خود را از دست داده و آخرين فرياد هاي خود را مي زند و ما نيز بايد مقاوم باشيم.
اين مقام مسوول افتخار ايران اسلامي را بزرگ جانباز انقلاب مقام معظم رهبري دانست و افزود: ايشان در تمامي عرصه ها با فرمايشات و رهنمودهاي مدبرانه خويش ملت ايران را به سوي بالندگي و عزت هدايت و راهنمايي كردند و اين جايگاه براي ما افتخار است.

**ميثال ملت ايران، پايبندي به بيعت، مطيع ولايت و منظر قوم يار است
سرگرد پاسدار 'مهدي شيرازي' فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي شهرستان دماوند در اين مراسم ضمن نگاه داشتن ياد و خاطره شهداي دوران هشت سال دفاع مقدس، اظهار كرد: يادمان باشد امام خميني (ره) فرمودند كه آمريكا شيطان بزرگي است كه در لباس تزوير و ديانت از بدو پيروزي انقلاب، ملت ايران را تهديد كرده است.
وي ادامه داد: يادمان باشد كه امام خميني (ره) فرمودند ما حتي براي يك لحظه با آمريكا كنار نخواهيم آمد چرا كه آمريكا براي هميشه دشمن انقلابي ماست.
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي شهرستان دماوند بيان كرد: امروز نوجوانان كشور با لباس بسيجي در عمليات هاي مختلف حضور دارند و اين نشان مي دهد كه حسين فهميده ها محصور به دهه 60 نبوده و نخواهد بود.
اين مقام مسوول گفت: اميد است با همدلي و هم زباني و تبعيت از رهبري به گونه ايي اقدام كنيم كه در پيشگاه امام(ره) و شهدا شرمنده نباشيم.
تهرام/7246//1348