دزفول - ایرنا - امام جمعه دزفول گفت:دشمن با هدف قرار دادن جوانان قصد دارد جلوی پیشرفت ایران اسلامی را گرفته و مانع هر گونه پیشرفت در كشور شود.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفول چهارشنبه در آیین بازگشایی مدارس دزفول و نواختن زنگ مهر و مقاومت در مدرسه بیدلی ضمن تبریك آغاز سال تحصیلی و روز عرفه ،دانش آموزان را سرمایه مملكت دانست و گفت:جوانان باید احساس مسوولیت كرده و وظیفه خود را در قبال كشور به درستی انجام دهند تا كشور همچون گذشته در مسیر رشد و ترقی قرار گیرد.
وی اظهاركرد:باید از فرصت های فرهنگی مانند همدلی ،همزبانی ،وحدت و انسجام ملی به عنوان ذخایر مملكت بهره برد و دستاوردهای انقلاب را به جهانیان معرفی كرد.
امام جمعه دزفول به آغاز هفته دفاع مقدس نیز اشاره كرد و گفت:ارزش های دفاع مقدس به عنوان گنجینه هایی ماندگار باید در جهت رشد و شكوفایی كشور بكار گرفته شوند.
حجت الاسلام قاضی با تبریك آغاز بهار علم و دانش از دست اندركاران آموزش وپرورش تقدیر كرد و بهار دانش را به طالبان علم و دانش تبریك گفت.
معاون پژوهش وبرنامه ریزی اداره كل آموزش وپرورش استان خوزستان نیز در این آیین به تقارن هفته دفاع مقدس و دهه ولایت اشاره كرد و ضمن گرامیداشت یاد وخاطره شهدای جنگ تحمیلی گفت:مهر ماه مهربانی ،بهار علم و دانش ،بهار تكاپو ، حركت ، اندیشه و تفكر است و اگر بنا باشد تحولی در جامعه اتفاق افتد متولی این تغییر آموزش و پرورش است.
حرج چلداوی افزود:در دنیای امروز كه فناوری و علم حرف اول را می زند سرمایه انسانی و دانش آموزان متولی نوآوری و فناوری خواهند بود.
معاون پژوهش وبرنامه ریزی اداره كل آموزش وپرورش استان خوزستان اظهار كرد:در حال حاضر تعلیم وتربیت از حالت سنتی خارج شده و دانش آموزان باید بطور مستمر و پیوسته به پژوهش و مطالعه بپردازند.
در این آیین از خیر مدرسه ساز دزفولی حاج حسن بیدلی كه در مدت زمان 45 روز با صرف اعتباری افزون بر 620 میلیون ریال دو كلاس درس در مدرسه بیدلی ساخته است تقدیر شد.
تعداد 73 هزار دانش آموز آغاز سال تحصیلی جدید را در دزفول جشن گرفتند.
در شهرستان شوش نیز زنگ آغاز سال تحصیلی جدید برای بیش از 37 هزار دانش آموز نواخته شد.
رضا نجاتی فرماندار شوش در آیین نواختن زنگ مهر در مدرسه راهنمایی دخترانه پروین اعتصامی شهر شوش گفت: یكی از مهمترین رسالت های نظام آموزش و پرورش تربیت نسلی اندیشمند، پرسشگر و متعهد به نظام و كشور است.
در شهرستان شوش 23 هزار دانش آموز در 247 واحد آموزشی و یكهزارو 93 كلاس درس
تحصیل می كنند.
در بخش شاوور نیز بیش از 14 هزار دانش آموز در نخستین روز مهر راهی 194 مدرسه شدند.
7278/6068/7280