ايلام - ايرنا - مامور وظيفه شناس فرماندهي انتظامي ايلام يك پرنده را كه به گفته كارشناسان در حال انقراض و كمياب است از مرگ حتمي نجات و به محيط زيست استان ايلام تحويل داد.

به گزارش ايرنا از پايگاه اطلاع رساني پليس، ستوان دوم علي محمد مرادي از كاركنان معاونت اجتماعي فرماندهي انتظامي استان ايلام، شب هنگام در اطراف منزل خود يك كركس كمياب را كه نياز به كمك دارد، مي بيند و با گرفتن، تغذيه و مداواي آن، اين پرنده كمياب و در حال انقراض را از مرگ حتمي نجات مي دهد.
مأمور وظيفه شناس سپس در روز بعد اين پرنده را تحويل محيط زيست استان ايلام داد تا آنان پس از مداوا و تغذيه مناسب كركس را در طبيعت رهاسازي كنند.
علي محمد شاه محمدي و جواد چراغي از كارشناسان محيط زيست پس از مواجه شدن با چنين صحنه اي از ستواندوم علي محمد مرادي قدرداني و اين كار زيباي او را كه نشان از وظيفه شناسي پليس است، ستودند.
كارشناسان محيط زيست اعلام كردند: اين پرنده يك كركس مصري از پرندگان در خطر انقراض جهان و حمايت شده ايران است، بنابراين شناسايي زيستگاه هاي جوجه آوريش در استان و حفاظت كامل از آنها ضروري است.
استان ايلام يكي از زيستگاه هاي متنوع حياط وحش بوده كه تاكنون 194 گونه پرنده، 34 پستاندار، 34 خزنده و 39 گونه ماهي در آن شناسايي شده است.
6119/9002/1352