تهران-ايرنا- وضعيت 17 اسير فلسطيني اعتصاب كننده در زندانهاي رژيم صهيونيستي بحراني گزارش شده است.

به گزارش خبرگزاري معا فلسطين مركز مطالعاتي اسراي فلسطيني با اعلام اين گزارش از مجامع حقوقي وبشردوستانه و كشورهاي اسلامي ورسانه ها خواست براي نجات جان اين افراد به رژيم صهيونيستي فشار آورند.
اين مرجع اعلام كرد: وضعيت هفت تن از اين افراد كه از حدود چهل روز پيش دراعتراض به حكم بازداشت خودسرانه خود توسط صهيونيستها در اعتصاب غذا به سر مي برند بسيار وخيم است ، آنان همچنان در زندان انفرادي بسر مي برند و اداره زندانهاي رژيم صهيونيستي از اعزام آنها به مراكز درماني خودداري مي كند.
اين مركز بر لزوم تحرك واقدام سريع در همه همه سطوح محلي و بين المللي دراين رابطه تاكيد كرد و افزود: حكم بازداشت اداري اين افراد فراتر از همه قوانين و بدون تفهيم اتهام و درقالب پرونده هاي محرمانه صادر شده است، از همه مجامع حقوق بشري مي خواهيم صهيونيستها را تحت فشار قرار دهند تا به خواسته برحق اين زندانيان تن داده و حقوق قانوني آنان را رعايت كند.
بازداشت اداري يا خودسرانه فلسطينيان همان حكم توقيف بدون محاكمه است كه به مدت يك تا شش ماه صورت گرفته و رژيم صهيونيستي به بهانه هاي مختلف از جمله محرمانه و امنيتي بودن، مدت آن را براي برخي زندانيان تمديد مي كند.
حملات رژيم صهيونيستي به اسيران اداري كه روزانه تحت شكنجه قرار مي گيرند، اغلب منجر به تمديد دائمي بازداشت ها مي شود.
جبهه آزاديبخش فلسطين پيش ازاين با صدوربيانيه اي خواستار تقويت هماهنگي با جنبش بين المللي تحريم و حمايت از اعتصاب اسيران اداري و پرونده اسيران فلسطيني به طور كلي شده بود.
اين جبهه از رسانه هاي خبري عربي و فلسطيني خواست با پوشش دادن اعتصاب اسيران اداري، پيام رنج ها و دردهاي آنها را به گوش جهانيان برسانند.
بر اساس آمار شوراي امور اسيران و آزادگان، در حال حاضر شش هزار اسير فلسطيني از جمله 480 اسير اداري در 20 زندان رژيم صهيونيستي در بازداشت به سر مي برند.
دفتر حقوق بشر سازمان ملل در آوريل (فروردين/ارديبهشت) سال جاري نيز درباره تداوم بازداشت هاي خودسرانه توسط مقام هاي صهيونيست ابراز نگراني كرده بود.
اين نهاد بين المللي از رژيم اشغالگر خواست يا اسراي بازداشتي به اين شيوه را تفهيم اتهام و محاكمه كند و يا آن ها را بدون فوت وقت آزاد نمايد.
بر اساس رسانه هاي فلسطيني، حدود 500 اسير فلسطيني در حال حاضر به همين شيوه در بازداشت رژيم صهيونيستي بسر مي برند كه 18 نفرشان نمايندگان پارلمان فلسطين هستند.
'الضمير'، گروه حامي حقوق اسراي فلسطيني، نيز اعلام كرد كه سازمان زندان هاي رژيم صهيونيستي به صورت نظام مند سياست بي توجهي به وضعيت بازداشت شدگان فلسطيني را دنبال مي كند.
شمار اسراي فلسطيني بيمار در بند رژيم صهيونيستي يك هزار و 800 نفر است كه 85 نفرشان با مشكلات و بيماري هاي مزمن مانند، سرطان، فلج و بيماري هاي اعصاب و روان دست به گريبان هستند.
سازمان هاي حقوق بشري برآورد مي كنند كه از زمان آغاز انتفاضه مسجدالاقصي در سال2000 تا سال 2008، 17 اسير فلسطيني بر اثر بي توجهي در زندان هاي رژيم صهيونيستي جان داده اند.
الضمير اضافه كرد كه پزشكان مشغول در مراكز بازداشت و بازجويي رژيم صهيونيستي از ترس از دست دادن كارشان معمولا موارد شكنجه و يا بدرفتاري را به مقام هاي مربوطه گزارش نمي كنند.
بر اساس اعلام مركز مطالعات اسراي فلسطيني، از ابتداي سال 2015 ميلادي (دي 1393) تا ماه مه (ارديبهشت/خرداد) مقام هاي صهيونيست بيش از 300 حكم بازداشت خودسرانه براي فلسطينيان صادر كردند كه در قياس با مدت مشابه سال گذشته، شش برابر افزايش يافته است. اين آمار گوياي آن است كه رژيم صهيونيستي به رغم وعده هاي پوچ در زمينه محدود كردن بازداشت هاي خودسرانه و تعديل آن ها مطابق معيارهاي بين المللي، همچنان از اين طريق به سركوب و تهديد فلسطينيان ادامه مي دهد.
اعتصاب غذا اين روزها در رسانه هاي جهان به عنوان فصل جديد مقاومت ملت فلسطين در برابر اشغالگران معرفي مي شود؛ مقاومتي كه با وجود ماهيت غيرخشونت آميز آن تاكنون دستاوردهاي بزرگي را در جلب توجه جهانيان به ظلم و ستم رژيم صهيونيستي و نقض حقوق اوليه فلسطينيان به همراه داشته است.
خاورم 6002**1566