همدان- ايرنا- بزرگترين غار آبي قابل قايقراني جهان وزنه اي سنگين در گردشگري همدان محسوب مي شود كه محوريت گردشگري در همدان را عهده گرفته و گردشگران بسياري را به سوي اين استان جذب كرده است.

مديرعامل شركت سياحتي عليصدر همدان گفت: سايت مجموعه سياحتي عليصدر مجموعه بزرگي است كه مديريت غار عليصدر ، تپه توريستي عباس آباد و يك شركت هواپيمايي را عهده دار است.
حميدرضا ياري روز پنجيشنبه در ديدار با رييس خبرگزاري جمهوري اسلامي مركز همدان افزود: غارعليصدر در روستايي واقع شده و بازديد كنندگان بسياري را از اقصي نقاط جهان به سوي خود جلب مي كند.
وي اضافه كرد: اين شركت پتانسيل بالايي در جذب توريست و گردشگر و حتي سرمايه گذاران داخلي و خارجي دارد.
وي با بيان اينكه غار عليصدر همدان اولين غار آبي قابل قايقراني در جهان است تصريح كرد: بازديد حدود يك ميليون مسافر در سال پتانسيل كمي براي اين غار نيست كه فقط پول بليط از آنها دريافت مي شود در حالي كه اين سرمايه ارزشمند مي تواند درآمد زايي بيشتري داشته باشد.
وي بيان كرد: اين مجموعه تفريحي توريستي با جاذبه هاي بالايي كه دارد مي تواند در بخش هاي مختلف دبگر درآمدزا باشد.
ياري تصريح كرد: مجموعه سياحتي غار 360 هكتار زمين دارد كه 180 هكتار آن در منطقه گردشگري طرح جامعه قرار دارد.
وي ادامه داد: در اين طرح جامع، اماكن پذيرايي اقامتي مركز خريد ديده شده و منابع تامين مالي نيز بررسي شده است.
وي گفت: سرمايه گذار بومي پيگيري و ثابت شد كه سرمايه گذار در فاز اول 30 هكتار زمين درخواست كرده است تا به طرح تفضيلي تبديل شود.
ياري با بيان اينكه در منطقه درگير اشتغال جوانان روستاي عليصدر هستيم ادامه داد: اجراي طرح هاي تفريحي توريستي در اين منطقه منجر به ايجاد اشتغال براي جوانان بومي خواهد شد.
وي تصريح كرد: شركت سياحتي عليصدر به عضويت سازمان جهاني گردشگري WTO درآمده است و امروز حرفي براي گفتن دارد چرا كه اين سازمان 450 عضو در سراسر جهان دارد كه 10 عضو آن از كشور ايران است.
وي با بيان اينكه براي توسعه و آباداني غار عليصدر سيستم آبياري تحت فشار انجام شده است گفت: همچنين 79 بازارچه براي جمع آوري دست فروش ها داير شده است.
ياري ادامه داد: در نگهداري غار عليصدر اقدامات خوبي انجام شده است و سعي شده از بردن مواد خوراكي توسط بازديدكنندگان به داخل غار ممانعت شود.
وي با بيان اينكه رشد جلبك هايي در آب غار عليصدر پيش آمده بود افزود: با دانشكده كشاورزي همدان قراردادي منعقد شد كه محلولي توليد شد و در غار عليصدر مورد استفاده قرار گرفت تا از رشد جلبك ها و خزه ها جلوگيري شود.
ياري تصريح كرد: غار عليصدر به عنوان ميراث گذشتگان و سرمايه آيندگان محسوب مي شود كه بايد از آنها نگهداري شود.
وي با بيان اينكه 30 نفر نيرو براي معرفي غار به بازديد كنندگان آموزش داده شده اند افزود: اين مهم موجب تقويت مسايل زمين شناسي در بين عموم مي شود.
وي با اشاره به ضرورت تقويت گردشگري در همدان افزود: به اين منظور اقداماتي براي حضور تورهاي گردشگري در نيمه دوم سال به همدان انجام شده است تا هتل ها و اماكن گردشگري در همدان نيز رونق داشته باشد.
ياري تصريح كرد: همچنين قراردادي با ستاد نيروهاي مسلح منعقد شده است كه 200 هزار نفر از كاركنان اين ستاد در نيمه دوم در قالب تورها به همدان اعزام مي شوند.
وي همچنين با بيان اينكه شركت سياحتي عليصدر نيز در بخش پرواز به كيش و مشهد نيز فعاليت دارد افزود: پرواز به مشهد بعد از مدت ها حدود دو سال است كه رونق يافته است.
وي همچنين با اشاره به فعال بودن ويلاهايي در منطقه گردشگري عباس آباد افزود: تا سال آينده نيز 24 ويلا در اين منطقه احداث مي شود.
وي خريد دفتر مركزي شركت سياحتي عليصدر و نيز سرمايه گذاري 10 ميليارد ريالي را از ديگر فعاليت هاي اين شركت عنوان كرد.
رييس خبرگزاري جمهوري اسلامي مركز همدان نيز گفت: مجموعه علصيدر به عنوان چرخ و موتور محركه گردشگري در استان همدان بايد مورد توجه قرار گيرد.
اكبر بهاروند افزود: استان همدان بايد از اين ظرفيت به عنوان يك شاخص صنعت توريسم بهره و استفاده بيشتري كند.
وي با بيان اينكه شركت سياحتي عليصدر اقدامات خوبي براي توسعه گردشگري در استان همدان انجام داده است افزود: براي گسترش گردشگري در استان با محوريت عليصدر بايد نگاه بلندمدتي وجود داشته باشد و طرحي براي تبديل منطقه عليصدر به عنوان يك بخش قابل توجه پيشنهاد شود.
وي ادامه داد: غار عليصدر يك نقطه قوت در استان محسوب مي شود كه پيشاني گردشگري همدان محسوب مي شود.
معاون بازرگاني شركت سياحتي عليصدر نيز گفت: به منظور معرفي غار عليصدر به گردشگران داخلي و خارجي كتابي در دست چاپ است كه با سه زبان فارسي انگليسي و عربي نسخ شده است .
ملكي افزود: غار عليصدر بزرگترين غار آبي قابل قايق راني دنيا است و براي حفاظت زيستي آن يك ميليارد ريال هزينه به مشاور پرداخت شده است .
وي ادامه داد: غار يك امانت است و ميراثي است كه بايد به دست آيندگان سپرده شود.
6993