زاهدان - ايرنا - سيستان و بلوچستان در شب و روز عيد سعيد غدير خم غرق نور و سرور شده و عطر ياس و نواي خوش يا علي مرتضي از هر كوي و برزن به گوش مي رسد.

به گزارش ايرنا جشن ها و برنامه هاي متنوع و شاد دهه امامت و ولايت كه از آغازين ساعات روز عيد قربان در سراسر استان آغاز شده بود با حضور گسترده مردم سيستان و بلوچستان اكنون در روز عيد مبارك غدير خم به اوج خود رسيده است.
برپايي ايستگاههاي صلواتي در بيشتر خيابانهاي شهرها و پذيرايي از مردم با شربت و شيريني و پخش سرودهاي مختلف در وصف مولاي متقيان حضرت علي (ع)، آذين بندي و چراغاني معابر عمومي و پخش شكلات، چاي و شير گوشه اي از برنامه هاي ديشب و امروز به مناسبت عيد سعيد غدير از سوي عاشقان امامت و ولايت در شهرها و روستاهاي سيستان و بلوچستان است كه همچنان ادامه دارد.
محور برنامه هاي جشن غدير در زاهدان در ميدان امام علي (ع)، خيابان دانشگاه، بلوار معلم، بلوار شهيد مطهري و برخي اماكن عمومي زاهدان درحال برگزاري است.
مردم مومن و خداجوي زاهدان در شب عيد غدير با حضور در مساجد علي بن ابيطالب، اميرالمومنين، حضرت علي (ع)، الغدير و اماكن مختلف اين شهر مراسم جشن، سرور و شادي برگزار كردند.
نظير اين مراسم در شهرستانهاي زابل، هيرمند، زهك، نيمروز، هامون، خاش، ميرجاوه، سراوان، سيب سوران، مهرستان، ايرانشهر، نيكشهر، دلگان، فنوج، قصرقند، سرباز، كنارك و چابهار در حال برگزاري است و مردم ولايت مدار عيد سعيد غدير خم را به جشن و شادي مي پردازند.
8005 / 6081/1772