خرم آباد- ايرنا-امام جمعه پلدختر گفت: متصديان و مسوولان هيات هاي مذهبي شهرستان نبايد اجازه دهند كه در بين آنها رقابت هاي كاذب ايجاد شود زيرا اساس عزاداري ها براي امام حسين (ع) و رضايت خداوند است .

به گزارش خبرنگار ايرنا درپلدختر ، حجت الاسلام محمد سوري روز سه شنبه در جلسه ساماندهي شئون فرهنگي در مناسبت هاي مذهبي شهرستان پلدختر اظهار داشت: واقعه عاشورا يك حادثه تاريخي نيست بلكه يك واقعيت و يك مكتب و دانشگاهي است كه براي بشريت دروس متعدد و ارزشمندي تبيين كرده است .
وي افزود: عزاداري ها بايد تنها با هدف ترويج اسلام و احكام الهي برگزار شود تا از عاشورا و دانشگاه محرم بيشترين بهره برداري را برد و عزاداري هاي امام حسين (ع) بايد صادقانه و خالصانه و به دور از مسائل دنيوي و رقابت هاي كاذب باشد.
امام جمعه پلدختر به اهميت نماز ظهر عاشورا اشاره و بيان كرد: اقامه نماز ظهر عاشورا اساس حركت و قيام امام حسين (ع) و ياد آور آخرين نماز ابا عبدالله الحسين (ع) به حساب مي آيد.
وي بر اقامه نماز ظهر عاشورا به ياد آخرين نماز امام حسين (ع) تاكيد و عنوان كرد: هنگام نماز ظهر عاشورا همزمان با بانگ اذان مسئولان هيات هاي مذهبي براي اقامه آن همكاري لازم را داشته باشند .
حجت الاسلام سوري با بيان اين كه عاشورا فرصت مناسبي براي شناخت فلسفه محرم است ، گفت: هيات هاي مذهبي از مراسم عزاداري حسيني به عنوان جناح هاي سياسي استفاده ابزاري نكنند و اغراض سياسي را در عزاداري هاي حسيني كنار بگذارند و از بدعت ها و انحراف ها كه مهم ترين خطرات پيش روي هيات هاي مذهبي هستند خودداري كنند .
وي تصريح كرد: در ماه محرم برنامه هاي مناسب با فلسفه و اهداف قيام عاشورا اجرا شود و اغراض و اميال شخصي و سياسي با آن آميخته نشود .
وي گفت: دشمنان در صدد به انحراف كشاندن عزاداري عاشورا هستند كه ضرورت دارد به اين مسئله توجه شود كه همكاري و هماهنگي زمينه موفقيت و فرهنگ سازي در حماسه عاشورا است .
حجت الاسلام سوري اظهار داشت: حقيقت فلسفه برگزاري آيين هاي محرم ياد آور و درس آموزي از پيام عاشورا است كه مداحان از تحريف واقعيت هاي آن خودداري كنند .
امام جمعه پلدختر گفت: عزاداري هاي حسيني بايد با معرفت و شناخت همراه باشد كه از اهداف آن اقامه نماز و احياي امر به معروف و نهي از منكر است .
حجت الاسلام سوري به لزوم تامين نظم و امنيت در هيات هاي مذهبي اشاره كرد و اظهار داشت: حضور بسيج و نيروي انتظامي با هدف عزاداري در كنار مردم و برقراري نظم و امنيت لازم و ضروري است و در بين هيات ها نبايد چشم و همچشمي وجود داشته باشد .
وي با بيان اين كه عاشورا ، چراغ هدايتي است كه هرگز خاموش نمي شود افزود: حب و عشق و علاقه مسلمانان به امام حسين (ع) جاودانه است و در هيات هاي مذهبي بايد از مبلغان و روحانيون براي جهت دادن به مسائل مذهبي و كارشناس هاي ديني استفاده شود .
امام جمعه پلدختربه آسيب شناسي مسير هيات هاي عزاداري اشاره و بيان كرد: اين مهم نيازمند اصلاح و تجديد نظر است و تصميمات هيات هاي مذهبي بايد در جهت فرهنگ سازي ، حل اختلافات و برخورد با هيات هاي متخلف گرفته شود.
7272/6001