قزوين-ايرنا- استاندار قزوين تاكيد كرد: انتخابات سازمان نظام مهندسي ساختمان استان بايد به بهترين شيوه ممكن برگزار شود تا همه احساس كنند اين مجموعه يك تشكل صوري و تشريفاتي نيست و از جايگاه بالايي برخوردار است.

به گزارش ايرنا به نقل از روابط عمومي استانداري قزوين، مرتضي روزبه روز سه شنبه در ديدار با مديركل راه و شهرسازي و اعضاي هيات اجرايي برگزاري انتخابات نظام مهندسي ساختمان استان قزوين افزود:تشكل هاي غير دولتي براي دولت مهم است و اين جزو باور دولتمردان است.
وي اضافه كرد: تشكل هاي غير دولتي بويژه تشكل هايي كه از ساز و كار قانوني لازم برخوردارند از جايگاه بالايي برخوردارند كه ما به عنوان مسوول، براي دفاع از حقوق آنها سعي و تلاش خواهيم كرد تا در جامعه اثر گزار بوده و متوجه جايگاه خود باشند.
استاندار قزوين با اشاره به پيش رو بودن انتخابات نظام مهندسي ساختمان قزوين، تصريح كرد:اين انتخابات بايد به بهترين شكل ممكن برگزار شود تا وي اضافه كرد: استفاده از ظرفيت تشكل هاي غيردولتي تجربه اي است كه در همه جاي دنيا وجود دارد و حرف اول و آخر را در كشورهاي توسعه يافته مي زند و اين يك موضوع جا افتاده است كه بايد به سمت آن حركت كرد.
روزبه با اشاره به بخشنامه وزير راه و شهرسازي در خصوص ساختار نظام مهندسي، اظهار داشت: از وزير راه و شهرسازي بايد تشكر كرد كه تصميم خرد مندانه اي در اين زمينه اتخاذ كرد تا سيستم نظام مهندسي از يك حلقه محدود خارج شده و در جامعه اثر گزار باشد.
استاندار قزوين گفت: اين تصميم از سوي ديگر زمينه مشاركت تعداد بيشتري از مهندسين را براي حضور در انتخابات فراهم كرد كه اين نشانه و نمونه اي از تدبير دولت است.
وي تاكيد كرد: بر سلامت برگزاري انتخابات و برخوداري همه نامزها از فرصت ها و امكانات برابر و يكسان در تبليغات اصرار داريم و شرايطي بايد بوجود آيد كه همه مهندسين به شرايط و امكانات به شكل عادلانه اي دسترسي داشته باشند .
وي افزود: سازمان نظام مهندسي بايد به جايگاهي ارتقا يابد كه در سطح شهر بدون نظارت وهم فكري با مهندسين نتوان طرحي را اجرايي كرد بنابراين اداره كل راه و شهرسازي بايد زمينه مشاركت همه مهندسين در انتخابات ر ا فراهم كند و در اين زمينه سياست هاي تشويقي در اين خصوص داشته باشد.
استاندار قزوين همچنين اظهار كرد:از ظرفيت نظام مهندسي مي توان براي پيشگيري از تخلفات استفاده كرد تا ديگر چيزي بنام كميسيون ماده 5 و ماده 100 وجود نداشته باشد.
گفتني است انتخابات نظام مهندسي قزوين روز پنج شنبه 16 مهرماه در شركت نمايشگاه هاي بين المللي استان قزوين برگزار مي شود.
3013/ 6128