ايلام - ايرنا- مدير كل بهزيستي ايلام گفت: جامعه بايد به توانمندي ها و استعدادهاي معلولان ايمان بياورد.

به گزارش ايرنا، شهريار مهردادي روز شنبه در آيين تجليل از ورزشكاران معلول و جانباز و روشندلان موفق استان در اداره كل بهزيستي ايلام افزود: بسياري از معلولان با وجود محدوديت هاي جسمي ولي توانايي هاي زيادي داشته و موفق به كسب رتبه هاي مختلف عرصه هاي علمي و ورزشي شده اند.
وي اولويت اصلي اين اداره كل براي جلوگيري از رشد معلوليت در جامعه را پيشگيري اعلام كرد و گفت: بهزيستي با توسعه مراكز مشاوره براي انجام آزمايش هاي ژنتيك درصدد كاهش نرخ معلوليت است.
وي توانمندسازي معلولان را از رسالت هاي مهم بهزيستي اعلام كرد و گفت: برگزاري جشنواره هاي مختلف و تجليل از معلولان موفق يكي از برنامه هاي راهبردي اين اداره كل براي شناسايي استعدادها و تشويق آنها است.
مدير كل بهزيستي ايلام بيان كرد: معلولان نبايد در جامعه فراموش شده بلكه بايد اين قشر را باور كرده و به توانمندي ها و استعدادهاي آنها ايمان بياوريم.
وي با تاكيد بر اينكه معلولان نه به دلسوزي بلكه نيازمند توجه هستند افزود: ظرفيت هاي لازم براي استفاده از فرصت هاي برابر براي اين قشر در جامعه بايد فراهم شود.
مدير كل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان ايلام نيز در اين آيين گفت: بايد بسترهاي لازم براي حضور معلولان و جانبازان در جامعه فراهم چرا كه اين افراد استعداهاي منحصر بفردي دارند.
سلمان رستميان از نبود ساختار مناسب شهري براي سهولت تردد معلولان و جانبازان انتقاد كرد و گفت: ساختار كنوني شهر ايلام تناسبي با وضعيت جسمي معلولان و جانبازان و امكان حضور آنان در فضاهاي عمومي ندارد.
در پايان اين آيين از 27 ورزشكار معلول و جانباز و روشندل موفق در رشته هاي ورزشي و فرهنگي تجليل شد.
11هزار معلول و 11هزار جانباز در استان ايلام وجود دارد.
7171/6034