ايلام - ايرنا - وقتي امروز رشد علم و تكنولوژي كره خاكي ما را به دنيايي خيلي بزرگ غير واقعي و مجازي تبديل كرده مواظب باشيم، بچه هاي مان را در اين دنياي غير واقعي و مجازي گم نكنيم.

به گزارش ايرنا، اين روزها خيلي ها به بهانه واهي رشد تكنولوژي براي كودكان و نوجوانان خود گوشي هاي پيشرفته، تبلت، لب تاب و ... مي خرند و با خريد يك سيم كارت ارزان قيمت او را وارد دنياي مجازي و غير واقعي كه حتي بعضي وقت ها آدم بزرگ ها در آن گم مي شوند، مي كنند.
غافل از اينكه در اين دنياي غير واقعي بچه ها با آن ضميرهاي پاك و نانوشته هر چيزي را اعم از خوب يا بد مي آموزند و تازه چند وقت ديگر مي فهميم كه ديگر آن كودك پاك و معصوم خود را نمي شناسيم.
به راستي خريد گوشي گران قيمت و تبلت براي كودكان 10 - 15 ساله كه تازه مي خواهند وارد دنياي نوجواني شوند از روي چشم و هم چشمي است يا نا آگاهي از بلايي كه خودمان مي خواهيم بر سرشان بياوريم؟
در اين وا نفساي دنياي غير واقعي كه همه چيز از خوب يا بد، آموزنده يا منفي، موثر يا مخرب مهيا است و هيچ فيلتري براي حذف منفي ها وجود ندارد چرا با دستان خودمان بچه هاي معصوم را در گرداب زندگي بزرگتر ها هول مي دهيم.
كاش مي شد با تهيه يك نرم افزارها، برنامه ها و سيم كارت هاي نوجوان و كودك راه هاي ورود سريع آنها به دنياي مجازي كه پر از تهديد است و راه رسيدن به بلوغ بچه ها را كوتاه مي كند را ببنديم.
كاش مسوولان با اطلاع رساني بيشتري به خانواده ها آنها را از خطرات جدي كه اين روزها در دنياي مجازي با فعال شدن شبكه هاي اجتماعي و ... مي خواهد ذهن پاك كودكان شان را آلوده كند، آگاه نمايند.
بدانيم كه بچه بايد بچگي كند تا لذت روزهاي خوش زندگيش را بفهمد، بدانيم كه نوجوان بايد لذت دوران نوجواني را با خطا و اشتباه در كنار والدين بياموزد تا جواني پخته و مهياي زندگي فردا شود نه اينكه بي هيچ تجربه و خطايي پا در دنياي پر آشوب و فتنه بزرگترها بگذارد.
چرا اينقدر خودمان را در اين شبكه هاي مجازي و اينترنتي غرق كرده ايم كه براي راحتي خودمان و خلاص شدن از بهانه هاي كودكان كه مي خواهند همبازي شان شويم و او را به گردش ببريم با خريد يك تبلت و يك عالمه بازي هاي نامناسب او را از سر خود باز مي كنيم.
به خود بياييم و از همين الان از گوشي موبايل و اينترنت و شبكه هاي اجتماعي و دنياي مجازي جز در موارد اساسي مورد نياز و اطلاع يافتن از نكات آموزنده و پرورشي استفاده نكنيم.
براي بچه هاي مان اوقاتي در طول شبانه روز اختصاص دهيم و آنان را آنگونه كه دوست داريم تربيت كنيم و پرورش دهيم نه آنگونه كه ديگران با حضور غير مستقيم در دنياي مجازي بار مي آورند.
در اين دنياي خيلي بزرگ و غير واقعي مجازي كه حتي آدم بزرگ ها هم آدرس را اشتباه مي روند و گم مي شوند، بايد خيلي مواظب باشيم كه دستان همديگر را گم نكنيم تا خانواده مفهوم واقعي پدر و مادر و فرزند را از دست ندهد.

خبرنگار ايرنا مركز ايلام
7177/9002